måndag 23 juni 2014

Vilken dag!

Idag har det inte varit någon vidare bra dag. Hela gårdagskvällen hade jag lite sammandragningar och idag när jag vaknade fortsatte det. Sedan har det kommit från och till hela dagen och fram mot eftermiddagen så började det trycka mer och mer neråt. Jag och Milo var på Ica och handlade och just då kunde jag knappt ta ett steg utan att det gjorde ont neråt. Eftersom det kom sådär pang bom så blev jag lite orolig och ringde till KK för att höra mig för. Barnmorskan jag pratade med var supertrevlig och väldigt förstående. Hon tyckte att jag skulle komma in för en kontroll.. bättre en gång för mycket liksom. Sagt och gjort så begav vi oss till KK och där började de koppla upp magen med CTG. Hjärtljuden registrerades i ca en halvtimme innan de tog blodtryck. Allting såg bra ut som tur var och mätaren registrerade inga sammandragningar just då. Själv kände jag av det under tiden. Hon kände och klämde på magen och enligt henne så var vår bebis fixerad nu. Det var han inte förra veckan. Smärtan och trycket neråt kan alltså troligtvis ha varit att lilllebror borrat sig ner med huvudet och lagt sig till rätta!

För säkerhets skull ville läkaren även kolla livmodertappen så att den var normal. Med ett vaginalt ultraljud såg man även att huvudet var precis intill tappen, alltså nere men själva tappen var inte påverkad!

Nu är vi ju i v 34 så och om 4 dagar går vi in i 35. Läkaren sa att skulle en förlossning starta så stoppar man den inte efter dessa 4 dagar, alltså efter v 35. En halvjobbig kväll med andra ord men det positiva var att allt såg bra ut! Idag har vi även shoppat vår vagn. En riktigt fin Bugaboo Cameleon, grå med ljusgrön sufflett. Det blev en sen kväll.. kom nyss hem.. dags för kvällsmat och chill i soffan!

/K




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jobbigt för dej, men du får knipa igen till 24 juli. Kram mamma

Kristin Moser sa...

Ja, lite halvjobbig dag! Skall knipa igen ett tag till ;) hoppas resa blir bra och att ni solar för oss med! Kram