lördag 28 juni 2014

En dag i de gamla kvarteren och lite kärleksfirande!

Vi vaknade idag upp till gråmulet väder men det var varmt och kvavt. Idag hade vi bestämt att vi skulle in till stan och träffa morbror Micke och Ulrika. Som bestämt körde vi in dit och vi tog en promenad ner till Ribban för att leka lite på lekplatsen. I de där kvarteren spatserade jag omkring dagligen med Milo i vagnen på mina powerwalks.. oj vad vi gick. Jag tror att jag vandrade över en mil varje dag då jag var mammaledig med lillkillen. Innan vi sprang bort till själva lekplatsen stannade vi ock käkade glass allihop. Jag tog min första mjukglass för i år och den smakade riktigt fint. Vi busade och åkte kana om och om igen men till sist tyckte Milo att det var dags att leka häst istället. Moster Annicka kom också ner till stranden och umgicks en stund med oss sedan fortsatte vandringen ner till Via Napoli som är en Italiensk restaurang i Slottstaden. Vi lunchade en stund innan vi åter gick hem till Micke och Ulla.



























Idag är det den 28 igen. Det betyder att vi, jag och Fredrik firar månadersdag. Som sagt så gör vi och har alltid gjort som så att vi småfirar kärleken lite extra detta datum. Det är datumet vi blev tillsammans för snart 10 år sedan. dagen till ära valde vi att gå ut och äta i Höllviken på Millenium. Milo var såklart också med och han tycker det är såå mysigt att vara på restaurang. Vi käkade oxfiléplanka med spritsad potatis, grönsaker och bea. Men jag vet i fanken vad det är med mina smaklökar nu för tiden. Jag tycker inte att någon mat smakar något.. skumt.. kanske håller jag på att bli förkyld? Ikväll blir jag och Milo hemma själv då F skall iväg och Dj:a inne på lillatorg.

Hittade en gammal bild på oss, 2012, lite suddig men jag älskar den! Och jag älskar min Fredrik så galet mycket.. världens finaste pojkvän!










God afton!
/ K

Inga kommentarer: