söndag 29 juni 2014

Söta små meningar och prinsesskalas!

- Maaammaaa!


Med ett brett leende och en stor kram brukar dagen starta då Milo väckt mig genom att ropa på mig. Jag går ner med honom från trappan, tar med täcke och kudde till soffan och så gosar vi ner oss en stund till framför barnprogram. Varje morgon, när Milo varit vaken i ca 15 minuter så tittar ha ut genom fönstret och säger att han vill ut. Han brukar konstatera vädret och att det är ljust så det är dags att vara ute. Ofta vill han starta med att hoppa studsmatta och denna dag var inget undantag. Han har frågat mig i flera månader om vi skall hoppa men med denna mage går det inte. Jag har förklarat för honom att jag skall hoppa igen när den stora magen är liten igen och bebisen är ute. Idag tittade han på mig, sa att han ville hoppa.. tittade på mig igen med en min som sa..- just det, du kan ju inte hoppa.. sen gick han till pappa F och sa : - Pappa, skulle du vilja hoppa studsmatta med mig.. du och din lilla mage? Hur söt får man bli?

Vi satte även imorse dit de sista listerna på husets nedanvåning och så började vi tapetsera hallen med slät tapet. När det är färdigtapetserat och målat så är verkligen hela nedanvåningen klar.. ÄNTLIGEN! 
Jag är såå sugen på att starta projekt barnrum där uppe och det är både Milos och lillebrors som skall göras iordning. När man renoverar som vi har gjort nu i 1,5 år så är det lätt man börjar i lite olika hörn. Eftersom vårt hus verkligen var uråldrigt inuti så blåste vi allting. Sedan har vi gjort det som är mest prioriterat först och tagit lite smått efter hand. Vi har även fått byta rum och ändra om då vi nästan var klara samt bygga till rum där uppe. Milo hade ett kanonfint rum här nere men när vi öppnade vardagsrummet och fick veta att vi skulle bli en till så ville vi ha alla sovrum på samma plan. Det har inte alltid varit en lätt match att få allt att gå ihop och när man startar flera projekt samtidigt så har det för vår del blivit som så att vissa projekt bara blivit halvklara. Men för ett tag sedan bestämde vi oss för att göra klart allt som var på G innan vi startade något nytt. Mycket bra struktur och nu kan man snart säga att vi är klara. Här nere iallafall. Så när hallen är klar är det dags att pynta/fixa barnrummen.


Dagen fortsatte med prinsesskalas hemma hos systerdottern Meya som fyllde 3 år. Den rosa lilla sessan fick många roliga födelsepresenter och verkade helnöjd med sin dag. Vi fick smaka syrrans hemmagjorda Barbietårta som var helt fantastisk såväl i utseende som smak. Galet häftig! Ute på trädäcket hittade Milo ett fiskespö och sedan var det endast metning som gällde för hans del. 





Det blir en tidig säng idag. Det märks at man är på sluttampen nu i graviditeten och det börjar bli tungt. Jag blir andfådd väldigt fort och halsbrännan är den som just nu är lite halvjobbig. Det sägs att man har det när bebisens hår växer.. hmm.. vi får väl se.. jag minns att jag hade det med Milo och han hade en rätt stor kaluffs när han tittade ut.. åh, längtan är enorm efter lillebror <3


/ K

Inga kommentarer: