måndag 9 juni 2014

Godkväll med trädgårdstankar..

Tjenahejsan gott folk!

I denna lilla bassäng har jag idag plaskat runt då det åter var dags för vattengympa! Ett träningspass som hette duga och idag har jag haft en del förvärkar. Vissa övningar fick jag därför hoppa över men annars var det rätt skönt att sträcka ut kroppen och vara lätt som en fjäder. Det bästa momentet på hela vattengympan är när man i slutet får ligga och flyta runt med nackkudde, madrass och bara vara. 

Nu börjar det kännas att det närmar sig, mindre än två månader kvar till BF! <3



Hemma så hade temperaturen stigit till 24 grader i poolen och det blev faktiskt ett dopp för min del. Milo var också väldigt ivrig i att studsa i vattnet och han älskar sin uppblåsbara haj som han till en början kallade GAPAREN! Efter att ha soltorkat så blev det även spaghetti och köttfärssås utomhus! Milos favorit!

Nu när det är varmt och allt växer så det knakar så märker man att det är mycket att sköta med stor trädgård. De som bott här tidigare hade bara använt huset som ett typ av vinterboende och trädgården var därför rätt så vildvuxen. Det vi har gjort sedan vi flyttade in är att ha lagt trädäck på ca 60 kvadrat, byggt staket mellan oss och grannarna, byggt en liten grillplats vid trädäcket, byggt en bar, fällt in lampor, lagt gräsrullar där det endast var jord, forslat bort lite tradiga taggbuskar och planterat bambu. En hel del kan man tycka men det finns massvis kvar att göra. Vi är väldigt nöjda med resultatet och eftersom vi gör allt själva så får vi det precis som just vi vill ha det! Men Rom byggdes som sagt inte på en dag så resten får vänta. Det som så småning om står på tur är att bygga ett litet cykelskjul, fälla 4 björkar, lägga sten som en gång mellan fram och baksida samt plantera lite fler fruktträd. Det vi har märkt med all renovering är också att inte göra allt för snabbt utan att istället vänta in de olika årstiderna så att man inte hugger ner något som ser trist ut vintertid men som blommar vackert till våren. 





För övrigt hittade jag tre stora svarta säckar med Milos små bebiskläder. Vissa plagg hade jag ingen aning om att de fanns ens. Jag tror knappt att allt hunnit användas när han var liten så snacka om att lillkillen kommer ha en fullproppad garderob när han tittar ut :). Allting har jag tvättat upp, vikt och samlat i högar inne i tvättstugan sålänge. Mysigt!

Nu skall jag ta en kvällsrunda till Ica och handla matsäck inför morgondagens historieutflykt i Malmö!
Sov gott!

/ K

Inga kommentarer: