torsdag 19 juni 2014

När tälten lyfter och 200 köttbullar görs!

Blåst och regn! Precis rätt timing när man satt upp tält i trädgården. Mitt i frukosten så hördes ett duns från baksidan. Samtidigt ringde det på dörren så jag gick för att öppna. Det var farfar som tittade förbi och snabbt sprang vi bak och såg var det var som lät på baksidan. Japp, det var tältet, tältet höll på att lyfta. Ett ben ramlade och farfar skyndade sig hem för att hämta borr och skruv. Vi skruvade sedan fast metallplattorna i trädäcket så nu står det stabilt. 

Denna dag skulle vi ju ut på blomplock och jordgubbsjakt men i detta väder kändes det verkligen inte roligt. Vi åkte istället till Burger King och käkade lunch samt lekte lite i deras lekland. Precis utanför stället stod de och sålde gubbar så vi köpte med oss vad vi behövde inför morgondagen. I ett stånd en bit bort sålde de blåklint, röda blommor och vita. Så i år fuskade vi faktiskt lite.. vi köpte tre buntar med oss! Men eftersom Milo var taggad på att åka och plocka lite blommor så begav vi oss ut på en äng med kullar här i Skanör och plockade massvis med vallmo. Milo ville plocka med sig varenda en och det blev en vacker bukett vi stoppade ner i vattenbad när vi kom innanför dörren.

















Köttbullarna tillade vi för glatta livet och jag tror vi rullade ca 200 stycken. Jag gör som så att jag lägger alla på en plåt i ugnen, 150 grader och låter de stå där i ca 15-20 minuter. Mycket smidigt och så slipper man all stekos. För två år sedan hade jag klänningen ovan på midsommar och tänkte köra en favorit i repris i år. Tror dock att jag kör en rosa kavaj ovanpå denna gång då det inte skall vara så varmt. Älskar den klänningen. Den är lös och ledig vilket är perfekt för årets mage!

Milo har gjort en jättefin blå midsommarkrans på förskolan med liiite hjälp av fröken. Jag tror nog han vill ha den på sig imorgon på festen. Min lille sommarkille.. han är redan så brun och håret börjar bli riktigt blont igen.. min lille buse! 

Nu skall jag ner och inhandla de sista prinskorvarna då de var slut i affären igår, sen är allt på sin plats här hemma! Hoppas ni får en riktigt fin midsommar var ni än befinner er!

Sommarkram från oss! :)

Inga kommentarer: