tisdag 1 juli 2014

Smultronslinga, det är sommar det!


Sommarmogna röda små smultron från mormor och morfars trädgård. För mig är det sommar när man kan plocka dessa läckra små bär och trä de på strå.. det är liksom något nostalgiskt med hela grejen att göra smultronslingan och idag fick Milo ett eget band av söta små bär. Mamma, så gör de på Pippi! var hans första kommentar och visst gör de det. Om jag inte har helt fel för mig så är det på Pippi på rymmen som barnen trär smultronspett och den filmen har Milisen sett massvis med gånger.

Vi besökte mormor och morfar som igår kom hem från Grekland. Milo fick en såpbubbelvattenpistol som sprutade massvis med bubblor och blinkade i olika färger. En liten segelbåt och trädelfin fick han också så när vi kom hem skulle han genast testa om den fungerade att ha i poolen. 




Då jag sover som en kratta om nätterna så är lite eftermiddagsvila välbehövlig en stund om dagen. Mitt i solskenet började det ösregna så det passade bra att gå in en stund och ta det lugnt. Kvällen kom och efter middagen stack jag in till min nästkusin som är hemma från Oslo. Vi snackade lite skit och käkade vattenmelon, trevligt att träffas då det inte blir så ofta. Just nu är det full slutrenoveringen där inne så jag hinner inte med något längre inlägg idag. Men skall se om jag kan ta lite före efter bilder på rummen där uppe och visa imorrn!

Godkväll / K

Inga kommentarer: