söndag 6 juli 2014

Oslagbara stranddagar och nedrans getingar!

Nu känns det verkligen som SOMMAR! När man vaknar och tittar ut... ser att himmeln är alldeles klarblå.. det strålar in genom rutorna och temperaturen står på 20 grader kl 08. Det är då man vet att strandvädret är på G. Beachen var alltså ett självklart alternativ idag igen så innan jag körde bort och hämtade Milo som sovit hos farmor och farfar så passade jag på att handla matsäck! Idag åkte min brassestol med och det var mycket smidigare att sitta i den än på en handduk. Vilken skillnad det var på havet idag. Det var betydligt varmare och det gick att bada.

Milo är så rolig när vi är på stranden. Det första han sa när han spanade ut över havet var: Åhh, en sån segelbåt vill jag ha när jag fyller år så du vet Mamma! Jotack, då får vi nog hosta upp en mille eller två.. sen sprang han omkring och hittade på små sånger, lekte i sanden, plaskade i kanten och tjoade. Idag sprang han och skrek MONSTERLÄÄÄSK, MONSTERLÄÄSK.. tokiga unge.. sen rusade han fram till mig och sa: Mamma, visst köper du hem Monsterläsk ibland! haha.. kanske var han sugen på det just då ;). Vi byggde även droppslott och det var precis att mina händer nådde ner att gräva till vatten.. magen var liiite ivägen. Fram till klockan 3 låg vi på beachen och sen drog vi hem och badade i trädgården. När vi kom upp ur poolen så hörde vi ett herrans liv och krafsande.. jag trodde det var pumpen men F tyckte det kom från trädäcket. Vi hämtade en ficklampa och började lysa och då såg vi vad det var. Det var en gigantisk igelkott som antagligen hade massa ungar där under. Oj vad de kraffsade. Just i samma veva kom det en geting mot mig och då jag är livrädd för dessa äckliga insekter så fick jag lite panik. Den satte sig på en träplanka och jag kände att det var dags att få bort den. Hoven hämtades och jag började banka för fulla muggar.. problemet var ju bara det att jag hela tiden missade men tillslut fick jag ut den på gräset. Av någon anledning smet den sedan från hoven, lite halvskadad men med sikte mot mig. Jag fick då ännu mer panik och sprang fortare än vad jag gjort på länge.. rätt in i staketet och skrapade upp hela vänsterarmen... det var sista gången jag ger mig på att mosa en arg geting!





Lite eftermiddagsvila i skuggan och melon fick det bli innan vi skall bege oss in till Malmö. Syrran och hennes kille har en ny lägenhet som vi skall beskåda ikväll och så bjuder de även på grillat på deras uteplats! Inte så dumt efter en heldag på stranden. 

Förresten så är det bara 32 dagar kvar nu till BF. När jag har något jag längtar till eller planerat framåt så brukar jag alltid ha koll på antalet dagar. Sen brukar jag gå tillbaka och tänka tex 32 dagar tillbaka.. vad gjorde jag då? Jo det var den dagen då vi hade stora släktfesten nere vid hamnen.. och det känns verkligen som igår. På så vis känns 32 dagar inte så länge till :). Imorgon skall vi till barnmorskan halv 9 på vanlig kontroll. Alltid spännande och imorrn skall både pappa F och Milo hänga på!

Tjing!
/ K

Inga kommentarer: