måndag 14 juli 2014

Plaskebus, magpics och inneregn!

Tjoho i regnet! Ösregn för hela slanten. Därför passade vi på att åka hem till kusinen Meya och leka inomhus idag.. ja det var iallafalla tanken.. självklart ville kidsen ut i regnet så det var bara på med regnställen. De vattnade med kannor och spannar tills det var slut på stuprörsvatten. Sedan blev det istället poolvatten som fick tas. Barnen hade superskoj och studsade i pölarna för glatta livet tills de frös och ville in igen. De hade 5 spanar att leka med men då båda skulle ha den röda lilla med gult handtag blev det lite delade åsikter. Tillslut löste de problemet iallafall ;). Vi lunchade på pasta och köttfärssås sen bjöd moster Vickan på kladdekaksmuffins med grädde och hallon, fint! Dagen fortsatte inomhus där det blev lite film och lek innan vi körde vidare hemåt igen. Handyman här hemma hade fixat en hel del som behövde göras. Han hade satt upp gipsskivor på ovanvåningen, spacklat det som behövdes, tapetserat klart och slipat gammalt spackel i sovrummet. Då vi byggde till ett sovrum där uppe så är där ju lite att göra där med. Men Rom byggdes inte på en dag! Vi tar det nu lite som det kommer och har ingen större stress. Det viktigaste är iallafall klart!






















Nu är vi ju i V 37 och jag tycker att magen växer mer för varje dag som går. Snart får där inte plats mer känns det som ;). Det är rätt kul när man tar bilder från vecka till vecka. Man ser verkligen vilken skillnad det är bara på kort tid. Häromdagen letade jag fram alla mobilbilder sedan v 12 och satte ihop i ett litet kollage. Där blir det ju ännu mer tydligt hur mycket det växer. Just nu är det precis som när jag väntade Milo på slutet. Jag minns att jag inte direkt hade någon aptit eller var sugen på mat. Samma visa som sagt men man får försöka med maten så gott det går. Dricka är däremot fortfarande gott. Jag har ju haft mina hallonsaftscravings hittills och när jag handlade senast så köpte jag åter en flaska då den gamla var slut. Min förhoppning var att det skulle bli den sista saftflaskan innan lillen tittar ut. Dock har det gått mer saft än förväntat sedan dess så jag tror nog att jag hinner med en till ;). 24 dagars nedräkning! 




För övrigt så regnar det in i vårt förråd i trädgården som F gjort om till musikstudio.. sådär roligt när man har andra projekt att stå i. Det är inte lönt att lägga om taket där då hela förrådet egentligen bör bytas ut.. men det är inget vi gör förrän till våren tidigast. Istället har vi nu på kvällen rensat det lilla rummet här nere och skall flytta in alla musiksaker dit. Det får bli den nya studion!

Godkväll
/ K

Inga kommentarer: