tisdag 15 juli 2014

Tååångjääkor och bebiskläder!

Morgonen startade redan 07.00 när liten kille vill upp! Det var ändå dags för mig att vakna då jag hade besök hos BM klockan 9. Jag begav mig iväg för de vanliga rutinkontrollerna och allt såg jättebra ut. Mitt järnvärde var betydligt bättre än förra gången så jag skall fortsätta med tabletterna. Hon lyssnade på bebisens hjärta, kollade blodtryck, mätte magen och kände och klämde. Jag berättade att jag hade mycket förvärkar och hon sa att det inte var så konstigt eftersom bebisen låg väldigt långt nere och tryckte. Höll de däremot i sig länge och gjorde för ont tyckte hon att jag skulle ringa och få det uppkollat inne på KK. Hon tyckte även magen hade sjunkit en bra bit ner!

Hemma igen så hade solen tittat fram och det blev utelek på lekplatsen runt hörnan. Vid lunchtid tittade bästa mormor och morfar ner för lite fika och mys i trädgården. Trevligt med lite besök. Vi fikade på kanelbullar, drömmar och chokladbollar. Milo tycker att kaffe luktar så himla gott så han har fått smaka lite av F. Han snappar verkligen åt sig allt och säger numera glatt att han vill ha sig en kopp brunt! haha. När gästerna gett sig av så sa Milo att han ville håva tångräkor. Varför inte tänkte vi och stack ner till hamnen för att göra det. F som bott här nere under hela sin barndom hade ett perfekt ställe där han och hans kompisar brukade vara vid och håva. Det var precis vid hamnkanten där det var lite grundare och många stora stenar. Spann och håv var med och så började fisket. Så fort Milo fick se en lite större räka skrek han: TÅÅÅNGJÄÄÄKA! Han håvade även upp kapsyler och tång från hamnen. I spannen skulle han sedan mula ner massa tång innan vi hällde tillbaka de små djuren i vattnet! Så fascinerad han var av detta.. och så stolt när han stod där med sin långa håv och fiskade!













Det mulnade på framåt eftermiddagen så vi satte på Hokus Pokus Alfons Åberg och den kan Milo se om och om igen. Jag tror han sett den 20 gånger sedan vi köpte den och den är verkligen jättebra! Kvällen fortsatte med att jag drog fram de nytvättade små bebiskläderna för att se vad mer som behövde köpas. Så många minnen som kommer fram när man går igenom Milos gamla grejer. Jag minns att den gråspräckliga dressen från Newbie var en stor favorit och användes ofta. När jag gick igenom byxorna så fann jag minst 30 par så fler sådana behövs icke! Lite koftor och strumpor skall inhandlas i veckan sedan har bebis en full garderob att gå loss i!



 Nu skall jag googla lite piratkalasinspiration till vårt födelsedagspartaj den 24:e. Måste hitta ett bra recept på tårta som inte heller är för klyddigt att konstruera.

På återseende!
/ K

Inga kommentarer: