onsdag 23 juli 2014

Piratförberedelser och denna dagen för tre år sedan...

Pirattema var det här! Som sagt så har vi en blivande liten tre-åring som skall firas med buller och bång imorgon och förberedelserna är i full gång. Ni som känner mig vet att jag älskar att pula med dekorationer och teman så här är det full rulle. Chokladbollar bakades redan i gryningen och efter att ha inhandlat lite mer piratgrejer så fick varje boll vars ett svärd. Jag googlade ju på tårta nu i dagarna och insåg väl att skeppsbygge var för avancerat för denna mamma. Istället valde jag att göra en rund med grädde, mosad banan och jordgubbssylt i. Ovanpå smetade jag ut massvis med grädde och så rev jag mariekex för att visualisera sandstrand.. eller en öde ö rättare sagt! Guldmynt och döskallar fick bli sidodekoration men så stack jag även ner ett par mynt lite var stans. Av lakrits gjorde jag små hajar som simmar i vattnet och själva figurerna är faktiskt grejer vi hade här hemma. Man tager vad man haver!

Så har det även packats in paket och blåsts ballonger. Kalaset kommer att hållas utomhus och det ser ut att åter bli strålande födelsedagsväder. Vi kommer att gömma en skattkista i trädgården och barnen skall få följa en karta för att finna de försvunna gottepåsarna :). 







Denna dagen, för exakt tre år sedan skulle jag, syrran, F och syrrans dåvarande kille ner och hyra film. Jag hade dock mycket förvärkar även då så vi bestämde oss för att åka in och kolla upp det lite snabbt bara. Det blev dock bara inte lite snabbt.. jag blev kontrollerad och det visade sig att jag var lååångt ifrån förlossning men att mina värden inte var så bra. Jag hade högt blodtryck och lite andra symptom som tydde på havandeskapsförgiftning. De ansåg även att Milo var stressad i magen så de beslutade sig för att sätta igång mig med en gel. Jag fick den där gelen och efter ca 3 timmar fick jag värkar.. jag fick lite bedövning och lyckades somna om men när jag vaknade så hade värkarna blivit så kraftiga att det nästan var dags att krysta. Allt gick så snabbt.. en liten stund senare var han ute, vår älskade lille Milo och han lades  upp på mitt bröst. Jag hade blivit mamma och var lyckligast i hela världen. Älskade lille unge.. tänk att du varit med oss i hela tre år redan.. du sprider så mycket glädje och kärlek till alla runt omkring. Du är den klokaste lille pojke som finns och du är så snäll mot alla i din omgivning. Du är hjälpsam, nyfiken, kreativ, busig , gosig, rolig och en alldeles egen underbar liten individ. Kärleken till dig går aldrig att beskriva i ord. Imorgon blir du hela 3 år! Fortsätt vara den du är för du är alldeles fantastisk precis så som just du är min son!

God kväll från oss!

/ K

Inga kommentarer: