tisdag 22 juli 2014

Fix av trädgård och dagens to do...

Godmorgon på er! Märklig natt det varit.. vaknat minst 5 gånger och trott det var morgon. Och dessa sammandragningar alltså.. i tre dagar så har det dragit igång klockan 23 och hållt på till ca halv 1 på natten.. sedan somnar jag efter att ha vridit och vänt på mig..  nu får du snart komma ut lille pojke.. vi längtar och längtar efter att få träffa dig <3 är beräknad inom ca två veckor nu!

Såhär blev det i vår trädgård igår. Den vita stenen ligger längs med trädäcket och där skall på en stållist så att inte gräset växer över stenarna. Så flyttade vi även de gråa krukorna med bambu och fick lite mer växtlighet på baksidan. Krukorna var sjukt tunga så F fick först ta hjälp av grannen som kom in och lyfte.. när de sedan gått hem igen så bestämde vi oss för att åter flytta några till ett annat ställe.. dock så kunde F inte lyfta själv så han hämtade snowracern i förrådet. Milo blev förvånad när den dök upp och började genast prata om vintern och om att vi skulle åka den på backen när det kom snö. Snowracern blev en prima dragkärra till bambun och vi kunde lätt placera om de där vi ville :)



Upp med tuppen är jag denna onsdag. Milo vaknade klockan 5 och skulle upp. Jag sa åt honom att försöka somna om då det var mitt i natten. Milo somnade som en stock igen men jag låg klarvaken och vrålhungrig. Gick därför upp och rostade mig ett par mackor och började googla pirattårta igen. Ja, idag är det massa förberedelser inför morgondagens kalas här hemma. Halv 10 skall jag först till barnmorskan på vanliga kontroller för att sedan köra vidare in till stan och fixa det sista. Därefter blir det pynt, fix och matförberedelser!

Carpe diem!

/ K

Inga kommentarer: