tisdag 29 juli 2014

En halvjobbig dag...

Ja, idag har det inte varit någon vidare rolig dag får jag väl medge. För det första så var natten sömnlös med bla värk och den här nedrans värmen.. sov ca 3 timmar och när morgonen kom så var det direkt ner till affären då här inte fanns någon frulle hemma. F och Milo stack sedan iväg på lite ärenden och jag försökte somna om.. dock utan någon framgång. Har haft som mensvärk hela dagen, både starkare och svagare och så har jag varit allmänt gnällig. Nu börjar jag bli rätt trött på att inte kunna vara mig själv. Jag vill kunna röra mig som jag alltid gjort och framförallt kunna leka med min son. Det svider rätt bra när grabben frågar om vi skall bygga koja och jag inte kan vara med i kojan... eller när han säger : mamma, du kan titta på när jag hoppar studsmatta ju.. eller när vi varit på stranden och han är svintrött och vill bli buren upp till bilen.. som tur är så spenderas alla dagar tillsammans hela familjen så F får stå för det fysiska.. men jag bara längtar till jag själv skall orka aktivera mig igen, framförallt för Milos skull! 

På kvällen tog jag och lillkillen iallafall en cykeltur bort till korna vid campingen. Vi stannade i receptionen och köpte glass som vi sedan åt tillsammans på en bänk. Vi hade fin utsikt över de lurviga kossorna som glatt betade i hagen. Vi parkerade våra hojar och gick även in på själva campingen för att titta på tält och husbilar. Milo fastnade dock vid minigolfen och ville titta. Jag har faktiskt aldrig varit inne på själva campingområdet fast vi bor så nära.. men idag gick vi in till en mysig lekplats där det även var ett färgglatt tåg som tydligen kör omkring på dagarna. Milo var helnöjd när vi cyklade därifrån och som jag har berömt honom idag för hans cykling. Vilken kille alltså, cyklar som bara den och han lyssnar intensivt på vad jag säger till honom om regler i trafiken. Han håller sig vid kanten och stannar när han ser att vägen blir knögglig eller där kommer något hinder. Imponerad och stolt mamma!




Nu hoppar jag i säng och hoppas morgondagen bjuder på lite mindre klagande från min sida!

/ K

Inga kommentarer: