måndag 21 juli 2014

Förvärkar...

Ursäkta lite kass uppdatering men jag har varken haft tid eller ork igår att sitta och skriva. Jag har haft rätt så ont med mycket förvärkar. Ja, man får väl inse att kroppen börjar förbereda sig mer och mer för vad som komma skall. 

I 3 dagar har jag känt hur det sticker och hugger där nere och trycket neråt gör att jag knappt kunnat gå. Det är väl någon nerv som kommer i kläm i benet när lillebror trycker sig neråt. Jag vaknade igår morse av att jag hade väldigt mycket värk.. typ som mensvärk fast bak i ryggen och trycket neråt. Jag kunde inte somna om utan gick och hoppade i ett bad vid halv 5- snåret. Men det blev varken bättre eller sämre. Dagen fortsatte och när vi var på stranden kändes det lite bättre.. iallafall när jag satt ner.. men så fort jag tog ett eller två steg så kom det där trycket igen. Resten av dagen hade jag ondare och ondare. Vi åkte in till syrran och hennes kille för lite grillning i stan.. 5 minuter från KK ifall det skulle vara något så det kändes ju tryggt. Att bo här nere, med sommar, broöppning, turister och bilköer känns lite smått oroligt men samtidigt så finns ju oftast en bussfil som är tom som man skulle kunna ta in till stan. Iallafall så blev det inte bättre under kvällen så jag ringde in till KK för att höra mig för. Fick prata med någon som bad mig trycka på knappval 3 istället och när jag väl kom till knappval 3 skulle jag till knappval 1.. okej.. lite förvirrat. Men när jag förklarat för damen på knappval 3 att de skickat mig på detta knappval så fick jag prata där istället. Hon tyckte det lät som förvärkar men att jag skulle bli hemma.. att det antagligen var början på något men att det kunde ta tid innan det var i något förlossningsskede. Jag skulle alltså avvakta och blev det mer intensivt skulle jag komma in. Vi åkte hem från syrran och hemma tog jag ett varmt bad.. det hjälpte lite.. i natt har jag känt av lite mer men nu när jag vaknade har det lugnat sig igen.. jag får väl inse att det dröjer ett tag till. Helt galet vad dessa sista två veckor går lååångsamt. Vill ha vår lille bebis hos oss nu <3


Idag har vi massa saker att fixa inför kalasen på torsdag. Vi skall in och köpa lite presenter till Milo, fixa piratdekorationer och köpa mer växter till trädäcket att ha i krukor. Jag bara längtar till vi skall riva det där äckliga förrådet och bygga upp trädäcket med lampor och staket! kommer bli sååå nice! ha en skön sommardag, själv skall jag snart studsa i poolen för ett morgondopp!

/ K

Inga kommentarer: