lördag 12 juli 2014

En regnig julidag!


Regnet öser ner här i söder. Inte en blå fläck på himmeln så långt ögat kan nå. Men det gör ingeting. Ibland behövs en dag utan sol för att man skall längta till nästa dag med vackert väder. Jag tycker även om detta väder, iallafall när man har grejer som behövs fixas. Vi har idag varit en sväng inne i stan och handlat hem lite smågrejer till huset och sen skulle vi till IKEA för att handla spjälis till lillkillen. Men när vi kom dit och satt med vars en korv i handen så började jag få riktigt ont.. en rejäl förvärk som inte släppte. Jag blev kallsvettig, illamående och orkade inte gå en meter till där inne. Så vi satte oss i bilen och körde vidare hemåt. Väl hemma blev det vila i tre timmar sedan kändes det lite bättre. Alla säger att man vet hur det skall kännas när det väl är dags. Jag blev som sagt igångsatt med Milo och hade därför inga värkar hemma innan han kom. Men jag antar att det kommer kännas som det gjorde då jag blev igångsatt. 

12 juli idag.. om 12 dagar fyller vi år. Jag blir 25 hela år och Milobus fyller 3! Milo var ju egentligen beräknad till den 1 augusti men kom på min födelsedag 2011. Väntar med spänning på att nästa lille kille skall titta ut. Nu går man bara och väntar här hemma. Längtar och längtar efter lillbror.

Ikväll blir det inget mer än lite fotboll, tända ljus och mys i soffan här hemma. Ha en fin lördagkväll

/ K



3 kommentarer:

Sandra sa...

Det ska komma regn här idag med gör inte så mkt!
Välkommen till min värld med förvärkar! :) Skönt att de hjälpte med vila iaf.. Tänker också på det där att "man vet när det är dags".. Har flera om dagen jag verkligen måste lägga mig och andas igenom..Ska förmodligen till Karolinska imorgon och träffa läkare ang igångsättning pga mkt förvärkar så hoppas att de förstår hur tufft vi har det här hemma och hjälper oss!

Ha en fin dag!

Halajna sa...

Så spännande!! Nu är det nära!

Kristin Moser sa...

Halajna: ja , verkligen! Längtar såå! Snart snart :) hoppas allt är bra med er! Kramis