onsdag 9 juli 2014

Med håven i högsta hugg!

I ottan steg jag upp denna soliga julidag och det var bara jag som var vaken. Grabbarna sov lite längre så jag fick ett ryck och storstädade hela nedanvåningen. Tvätt och disk blev också tagen sen var familjen på G! Med håven i högsta hugg blev det sedan åter en ljuvlig stranddag. Det är såhär sommaren brukar vara för oss.. när vädret tillåter. Vi är riktiga strandhängare och missar verkligen inte en dag där nere. Det som var dagens höjdpunkt var när Milo fick se en manet i havet. Jag trodde aldrig att han skulle våga hålla i den men det vågade han. Modig kille! Vi mötte upp ett gäng där nere vid muren och hade 4 sköna timmar i 29 gradig värme. Som tur var blåste det rejält annars hade det varit för varmt. 3 dopp i det blå blev det för min del idag. Våra vänner hade köpt nya fina solstolar på IKEA igår som de hade med sig. Superfina i blåvit-randigt. De hade passat perfekt hemma i vår trädgård så vi skall också fixa 4 sånna att ha vid poolen.

Solen har verkligen tagit idag och det stramar i hela ansiktet när man sträcker på munnen. Jag har också märkt att mitt hår börjat få ljusa slingor och jag får erkänna att jag kan sakna det blonda såhär års. Till hösten skall jag lägga i lite ljusa slingor igen hade jag tänkt!

Bjuder på lite härliga sommarbilder från denna dag.. 








29 dagar är det idag till bf. Jag tyckte faktiskt inte det var längesedan det var 99. Tiden går snabbt och jag hoppas de sista veckorna springer på. Snart är det även dags att förbereda Milos piratkalas. Han fyller ju år den 24 och först hade jag tänkt barnkalas men det blir ett vuxenkalas med släkt och vänner istället i temat pirat... nästa år får det bli ett första riktiga barnkalas.. han är fortfarande lite liten..
Skall börja googla inspiration till tårta och dekorationer nu i veckan!

Vi hade tänkt att han skulle få en piratdress på morgonen för han tjatar om den där svarta lappen som de har framför ena ögat.. det blir nog bra!

Ha en toppenkväll!

/ K


Inga kommentarer: