söndag 27 juli 2014

Lata spontana dagar och lite packning!

Lata spontana dagar.. dagar där ingenting är planerat.. där ingenting är inbokat utan vi ser vad som finns att göra när vi vaknat. Denna sommaren har varit lite annorlunda än vanligt. Vi brukar ha full planering i några veckor men i år är det mycket väntan. Men den som väntar på något gott..  dagarna fylls ändå av allt möjligt. Vi spenderar den mesta tiden utomhus förutom när jag blir överhetted och måste in under AC:n. Vi vaknar runt halv 9- tiden, handlar bullar till frulle, äter ute i loungen ( avbryter dock frukosten nästan varje dag med att gå in istället då getingarna attackerar ), packar strandväskan, ber Milo leta upp spann och spade eller vad han nu skall ha med sig, kör iväg, handlar med oss lunch, badar, solar, bygger slott, leker haj, äter glass i stora lass, myser i trädgården, badar i poolen, Milo leker med nån liten kompis, tar lite spontanhäng med grannarna, äter middag, cyklar iväg till någon lekplats ( eller leker hemma ), nattar Milo, tänder ljus ute i loungen, myser med filtar, vrider och vänder mig med förvärkar och ja.. thats it!

Inga krav, inga måsten utan bara göra det vi känner för. Vi tar ett och annat kvällsdop med eller grillar med vänner.. städar finkorning sand i hela huset och tvättar i mängder. Dock känns vardagliga sysslor som att laga mat, plocka disk, storstäda eller handla inte så roligt i denna värme.. men det måste ju göras det med!

Idag diskade jag även de vackra kopparna jag fick i födelsepresent. Rosa med stora blommor på. Jättefina och så fick jag matchande tallrikar. Hängmattan går också varm här hemma. Milo tar fart på mig, bambahögt såklart. Alla ord alltså.. denna kille har blivit en riktig arapapegja under sommaren.. han snappar upp allt man säger och häromdagen på stranden så pratade vi om att kiosken bara tog lösa pengar- Cash. Nu frågar Milo varje morgon om vi skall ha Cash med oss så vi kan handla glass. Igår hittade han även ett plastkort i soffan och bad mig ta hand om hans minneskort! Haha, han är så rolig denna lille kille. Jag hittade ett litet foto på F häromdagen, ett sådant man har till körkort eller pass, ja ett sådant som man fick i skolan och bytte med kompisar. Milo som älskar tatueringar kom fram till mig med kortet som han hittat och frågade om han kunde få ha pappatatueringen på överarmen. Söte Milo, det såg ju faktiskt ut som en tatuering.









De små plagg som skall med till BB är nu framlagda på bordet. Likaså gosefilten. Lite mer skall läggas fram och ner i min väska så att allt är fixat och klart :).

Godkväll på er!

/ K

Inga kommentarer: