måndag 7 juli 2014

Mr Rainman, sniglar som skall grilla korv och barmorskebesök!

Tjoflöjt vad det har regnat idag. Men som vanligt ville den vilda tre-åringen ut.. man kan ju faktiskt ha jacka och hatt som han så glatt sa! På snigeljakt runt tomten stack jag och grabben och vi hittade två slemmiga djur med skal. Milo tyckte de hade långa öron ( spröten ) haha. När sniglarna är ute lite halvt från sitt bo så vill Milo inte ta upp de. Han tror att sniglarna är påväg hem och skall grilla korv eller skall till sin mamma! Söte unge!

Sedan var vi lite busiga jag och Milo. Då jag varit och handlat så glömde jag att stänga bilrutan  ( glömmer för övrigt det mesta just nu ) som vi vevat ner.. så regnet öste in och det var tur att vår kära granne kom och sa till mig. I regnet skyndade jag och Milo ut utan strumpor och skor. Vi bestämde oss för att hoppa i varje vattenpöl vi såg och så var fötterna inte längre så rena.. men kul hade vi! :)









 Dagens projekt har stavats hall. Vi har tapetserat helt klar och målat allting vitt två gånger. Spegeln fick byta plats och en vas med gröna strån fick bli dekoration. Det blev kanon! Nu sätter vi tillbaka de sista listerna och rör inte en fena till på nedanvåningen i år!

Hos barnmorskan var vi också denna dag. Milo fick agera assistent till henne och hålla mikrofonen mot magen. Spännande tyckte Milo, att höra lillebrors hjärta slå där inne. Sen mättes magen och det konstaterades åter att bebis är fixerad långt nere! Mitt järnvärde hade dock sjunkit drastiskt så nu är det dags att käka tabletter. Jag har själv märkt att jag varit supertrött de senaste två veckorna så det förklarar kanske saken. 

Imorgon skall vi åka över till Köpenhamn med min storasyster och hennes familj, min andra syster samt mormor och morfar. Vi skall besöka Den blå Planet som är ett gigantiskt akvarium med massvis av häftiga vattendjur. De är även matning av djur och stora glasrutor där de simmar ovanför en. Skall bli kul! Det får bli lite sånna här småturer bara denna sommar men det är trevligt det med!

/ K

Inga kommentarer: