fredag 25 juli 2014

Gårdagens partaj och firande!

Godmorgon! Vi har världens gladaste 3-åring här hemma idag. Han studsade ner från sängen och ville direkt slita upp alla sina presenter och leka med. Han har just nu fullt upp med utklädningsgrejer, piratkit, leksaker och småplock. En cykelrunda i trädgården med den nya fina cykeln har han också hunnit med. Det blev ett väldigt lyckat kalas igår. Små pirater och stora pirater kalasade för fulla muggar och det var full rulle hela dagen. Milo fick ett supersött litet bord med bänk och parasoll som alla kidsen fick sitta vid och fika. Perfekt! Grillade burgare, monsterläsk, pirattårta, jordgubbstårta, chokladbollesvärd och massa godsaker mumsades det på i solskenet. Rätt som det var, då barnen lekte i lekstugan så var det en hemlig gäst som dök upp från ingenstans. Borta vid poolkanten satt han, den snälle men något skrämmande PIRATEN MIKAEL! Jag hade stylat till honom innan han stack ut i trädgården och inte en endaste unge kände igen honom. Piraten förklarade att han kommit med godispåsar som man fick om man vågade gå fram till honom. Efter att ha tagit sig mod till det så lyckades alla få vars en påse med gottebitar! Jag tror nog att Milo hade en liiten aning om  vem den där piraten var med tanke på att han glatt hoppade studsmatta med honom efteråt. Piraten red sedan sakta iväg på sin fiktiva häst och studsade i sin rosa osynliga seglbåt. Tack kära pirat för ditt engagemang!

En annan fyllde ju också år igår! Jag blev hela 25 år, alltså har jag bara exakt 40 år kvar till pensionen. gött ;)! Jag fick en hel del fina grejer jag med. Jättesöta ballerinaskor, ett gäng presentkort på allt från Emporia, Illum, H&M och Lindex.. kaffekoppar, skålar, vackra blommor, ljuslykta, mer kaffekoppar, ögonfransförlängning och parfymer. Sedan fick jag ett jättefint kollage av min kära vän som hon knåpat ihop. Det var bilder från när vi var små och lekte på gården, genom tonåren med partybilder och fram till dagens datum! Den tavlan skall lätt upp på väggen! En mycket nöjd mamma!
















Nu har vi dock chokladguldpengar utspridda i halva trädgården så det är dags för lite städning. Vi går även in i V 39 idag så nu är det fritt fram för lillebror att titta ut... han får gärna komma ikväll! ;)

Jag tror även att beachen kallar en dag som denna! Puss och kram och tack för alla gratulationer vi fått på vår dag! :)

/ K och M

Inga kommentarer: