tisdag 13 september 2011

7 år av lycka och ett litet charmtroll

Året var 2004, månaden var september, jag var 15 och han var 18....
Jag och en vän satt och funderade på vad vi skulle hitta på denna varma sensommarkväll och bestämde oss för att bege oss på en fest i Skanör. Vi entrade partajet och började mingla omkring bland en massa folk vi aldrig någonsin sett förut. Jag minns att jag hade på mig ett rött spetslinne från MQ och sjukt tighta jeans. Eftersom det var varmt så gick vi ut i trädgården och där, helt plötsligt, ca 10 meter framför mig stod han... Fredrik Ström, min dröm. Våra blickar möttes och det var kärlek vid första ögonkastet. Denna kille var det vackraste jag sett och jag visste redan då att det skulle bli vi två.


Ett ungt nykärt par.

10 minuter senare satt vi ett gäng vid ett bord och rastlös som jag är frågade jag om någon skulle vilja hoppa lite studsmatta med mig. Innan jag fick något svar så hade F rest sig upp, lagt handen på min axel och gjort sig redo för studsmattan. Vi klev upp på denna blåa sak och plötsligt höll vi varandras händer och där kom även vår första kyss. Denna kyss som skulle bli den första i våra nya liv. Vi bytte nummer ( F. fick skriva in sitt själv i min mobil då jag som är den mest otekniska personen i södra Skåne, nyss hade fått en ny mobil som jag ej var bekant med ) haha. Sedan följde han mig till bussen..

Ett lyckorus gick genom hela min kropp och jag visste att detta skulle bli starten på något nytt. Morgonen därpå satte jag mig vid datorn och såg att killen addat mig på msn. Vi pratade och bestämde att vi skulle ses senare samma kväll. Jag skulle ta bussen ner till Skanör och han skulle hämta mig med bil. Med bil? ! Shit tänkte jag, hur skall jag berätta för mamma att jag ska åka bil med en 18-årig främling som jag bara träffat en gång? Men det var lugnt! :) Jag klev av bussen och där stod han. Han var lika vacker som för 24 timmar sedan. Vi hoppade in i bilen och körde och hyrde School of rock. Dock frågade han inte om vi skulle ha något snacks... bantade han kanske eller var han bara lite snål? Nä,väl hemma hos honom så hade han redan förberett inför kvällen. Han hade dukat upp med chips, godis, läsk och ljus. Vilken kille, vilken romantiker. Dessa killar trodde jag ju bara fanns på film. Men detta var ingen film. Detta var så verkligt det kunde bli. Klockan 03.00 skjutsade F mig hem. När jag hoppade ur bilen så sa han: vi ses väl igen? Självklart gör vi det sa jag, gav honom en kyss och sprang lycklig hemåt längst gatan. Dock sprang jag så okoncentrerat att jag snubblade och skrapade upp mina byxor och stövlar. Men vad gjorde det en kväll som denna? ;)


mys med mamma och pappa.


Hela familjen samlad.

10 dagar senare, den 28 september gav han mig en ros. Detta var dagen då vi två blev ett. Om två veckor har det alltså gått 7 hela år. En tredjedel av mitt liv. Tiden går fort när man har kul och nu sitter vi här med vårt underbara älskade lille charmtroll. Milo är det bästa som har hänt oss och livet är perfekt. Länge leve kärleken!


/ K & M

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag minns hur du stod i köket mitt i natten och bubblade av lycka och skulle visa bilden på killen du hade träffat.Då anade jag inte att det skulle vara den blivande svärsonen men det var ju ett alldeles utmärkt val du gjorde.

Kristin Moser sa...

ja, man minns det som om det vore igår!
men vilken tur vi gick på den festen;)

Emmeli sa...

åh va fint Kristin!! =)

Kristin Moser sa...

Tack Emmie :)

Kristin Moser sa...

menade Emmeli ;)