torsdag 15 september 2011

De tre vännerna och Milo!


Milo med sina fina vänner

Att ha en bästa vän. Ja, Milo har insett vikten med att ha vänner tätt intill sig redan i tidig ålder. Här har vi en sovandes Milo och hans tre fina vänner; Elis, Charlotte och Kaninen. Dessa djur är förstås inte alltid så närgångna som idag men alla vill ju vara med på bild ;) Kaninen är dock alltid fastklistrad runt Milos hand när han sover. Denna kanin fick Milo av vår kära Tessie ett bra tag innan han tittade ut och han vill alltid ha den tätt intill sig. Att så små barn faktiskt kan känna en sådan trygghet i ett mjukdjur är otroligt härligt att se. Själv hade jag två favoriter, när jag var liten, Pingo och Kalle. Ja ni kan förmodligen räkna ut vilka sorters djur det handlade om. Om inte så var det iallafall en Pingvin och en kanin. Dessa djur skulle behandlas på samma sätt som jag då det var dags för nattning. De skulle ha exakt lika många pussar och kramar som jag fick och Gud nåde om det glömdes bort. ;)

Denna dag startade med en härlig frukost. Milo äter som en häst och som vanligt fick han i sig en rejäl portion med mjölk. Själv blev det en bulle med ost och en hallon/ banansmoothie . Denna underbart goda smoothie kan jag rekommendera er att prova. Lättare smoothie får man leta efter att framställa. Här kommer receptet: En rejäl näve hallon, en banan och 1 dl vaniljyoghurt och whooola- klart! Sen finns det även en till som inte tackar nej till lite frukost, Minto. Han är ständigt hungrig han med och hugger in på såväl mackor som äpple.

Dagens frukost...

Morgonkvisten är en effektiv tidpunkt på dygnet. Då F är hemma idag så har jag för första gången på 9 månader tagit min första löprunda! Fy fan vad skönt det var och snacka om att man kände sig fri som en fågel.



Första passet avklarat!

Inte nog med det, vi har även handlat på Malmborgs och hunnit med Milos favoritsyssla- att bada!
Att bada är något av det bästa vår lille sötnos vet. Man ser på hela hans kroppsspråk och ansiktsuttryck att han riktigt njuter när han som en liten groda ligger där i sin blåa balja. Första gångerna vi badade honom så var han inte särskilt förtjust i att komma upp. Men vem är egentligen det? Vem vill frysa när man kan ligga och ha det gött i en stor balja medan man blir tvättad och ren? Nu verkar han dock ha vant sig vid att man faktiskt måste upp ur plurret efter ett tag. Nöjd liten kille eller vad tycker ni? :)

Nybadad nöjd påg

Badandet var det inte mycket med denna sommar. Jag tror att jag doppade mig två gånger om jag inte minns helt fel. Sommaren har slagit över till höst och jag tycker faktiskt att det är en mysig del av året. Oavsett om det regnar och blåser så inger hösten en speciell känsla. Lövens alla vackra färger och doften av regn får mig att inse att vi faktiskt lever med vår natur. Kretsloppet fungerar något så när som det ska och det finns hopp om ännu en sommar. Givetvis är favoritårstiden sommar och juli månad kommer alltid att vara speciell. Vi fick ett litet lejon och varje år kommer vi ha en liten kille som redan första dagen på sitt sommarlov kommer att räkna ner dagarna till sin egna födelsedag. Tro mig, det har jag gjort och vi är födda på precis samma dag. :)


Redo för en härlig höstdag med mormor

Nu ska vi bege oss med mormor ner till Skanör och ta en titt på lokalen som vi ska ha till Milos dop. Innan vi går pälsar vi på oss ordentligt så att vi inte fryser. Detta kommer bli en strålande dag så se till att njuta ordentligt. Man vet aldrig när solen tittar fram igen. ;)



/ K & M

Inga kommentarer: