tisdag 20 september 2011

Äppelpaj & Milos nya favoritleksak! :)

Tryck gärna på LIKE-knappen här ovanför så blir jag glad :)




VÄRLDENS GODASTE SMULPAJ FÖR 6 PERSONER
800 gram äpplen
1 tsk kanel
2 tsk socker
en nypa salt
Smör till formen
SMUL
125 g kallt smör
2 dl mjöl
1 dl havregryn
1,5 dl socker
en nypa salt

Hittade detta receptet i en tidning och var tvungen att prova. Jag som inte är någon höjdare på att baka hade inte heller någon större förhoppning om att den skulle vara god, men ack så fel jag hade. Shit vad god den var! Till denna utsökta paj serverades vaniljsås och jag lovar att alla hade älskat den. Vilken perfekt efterrätt en regnig dag som denna!

Milo fick för ett tag sedan en mobil med supersöta färgglada små getingar i trä av mormor och morfar. Dock har han inte varit intresserad från nu. Det är så roligt att se hans blick och hans olika miner när han tittar upp mot sin leksak. Han skrattar och smilar åt den och verkar tycka att den är jätterolig. Söta lille påg! Innan har det inte gått att ha Milo i sittern utan att gunga honom med ena foten. Snacka om att man haft träningsvärk i vänstra delen av vänsterfoten de senaste veckorna ;). F kom dock på en smart lösning för att underhålla Milo då han sitter i sittern och F eller jag vid datorn. F fäste mobilen runt sin mikrofon och hissade ner den i Milos höjd. Så nu sitter Milo nöjd och glad och våra vänsterben får pausa ;)!



Avslutningsvis så kom Micke hit, Milos ena morbror. Såhär söta var de två tillsammans idag :). Jag och Milo tackar för idag och hoppas att just DU får en kanonkväll!




/ K & M

2 kommentarer:

petra sa...

Söt liten pojke!! = )
Mysig blogg!

Kristin Moser sa...

Tack ska du ha :)