fredag 30 september 2011

Att vara mamma..



Från att ha varit flickvän och sambo till att nu vara mamma är en stor förändring, en stor men alldeles underbar förändring. Oavsett hur mycket man försöker sätta dig in i rollen så tror jag ändå inte att det blir uppenbart förän den dag då ens lille pojke eller flicka tittar ut. Om man tänker tillbaka på de där timmarna precis innan han föddes så är det fortfarande svårt att föreställa sig hur det skall vara att hålla ett barn i famnen, att hålla sitt egna barn i famnen. Men på någon märkligt vis så direkt när barnet tittat ut så känns allt så naturligt. Känslan av att helt plötsligt vara mamma är det mest logiska som finns. Allting bara fungerar och den kärleken och kemin som skapas mellan hela familjen är obeskrivlig. Känslan av att vara tre istället för två, att vara mamma, pappa och barn.. ja, den är ofattbart härlig!



Jag älskar livet och allt som händer dagligen. Varje dag är ett nytt äventyr och jag njuter av att få vara med vår fina lilla pojke, att få se honom utvecklas och att vara mamma! Ingenting är viktigare än Milo, ingenting kommer någonsin att vara viktigare än att Milo skall ha det bra. Jag älskar vår lille pojke mer än allt annat på jorden. Hans klara fina ögon, hans mjuka små fötter, hans bulliga kinder, hans knubbiga små ben och hans leende som sträcker sig ända upp till öronen. Underbara älskade pojke! Att vara mamma är verkligen det roligaste jag varit med om och jag är så lyckligt lottad!

Nu bär det av till Göteborg för en mysig weekand! :) Gud vad skönt det ska bli!
Lördagen blir min första bloggfria dag så jag återkommer igen på söndag!
Ha en härlig helg!





/ K & M





Inga kommentarer: