söndag 2 oktober 2011

En underbar helg i Göteborg!

Godkväll gott folk! Kvällen lider mot sitt slut och jag måste säga att detta var den härligaste helgen på länge! Vi har som sagt spenderat två dagar i Göteborg tillsammans med min syster och hennes kille. Vi var lite halvt nervösa över hur det skulle gå att ha med en så liten kille som vår Milo men det har gått förundransvärt bra. Milo har skött sig exemplariskt och varit glad nyfiken kille hela resan. Bilfärd, jacuzzibad och restaurangbesök är tre ställen som vi hoppades att han skulle kunna få en liten sovstund på och det lyckades. Duktiga lille Milo :)!

Lördagen startade med inpackning av alla pinaler i bilen. Shit vad grejer man har med sig för två dagars vistelse på annan ort. Med en proppfull bil sade vi hejdå till lille Minto och började vår rutt mot västkusten. Med en rökare, en rastlös och en med liten blåsa så fick vi pausa redan vid Hallandsåsen. Där var jättefint och dimman låg som en vacker hinna över backen!



Ca en och en halv timme senare var vi framme i Göteborg. Vi startade med en shoppingtur vid Nordstan. Smockfullt med folk men vad gör det när man ska fram med en rejäl barnvagn? haha.. innan man fick barn så klagade man på alla barnvagnsmänniskor men nu kan jag inte förstå varför.. ;) Milo var pigg som en mört och ville givetvis inte ligga i vagnen utan satt hellre på någons arm ( tacksamt med fyra famnar ). Solen strålade och efter lite shopping satte vi oss ner för att fika! Härliga Göteborg! Hade jag haft det jag har i Malmö så hade jag gärna bosatt mig i Göteborg. Riktigt mysig stad!



Jag fick shoppat tre linnen och en tröja så jag var nöjd. Tiden springer iväg fort när man har kul och plötsligt var klockan fyra. Milo tröttande också på shoppingen så vi begav oss till hotellet för att checka in.




Eftersom vi bott på hotellet tidigare så vet vi att de har en jättebra relax- spa- avdelning. Att vi alla fyra skulle kunna bada och ha det skönt samtidigt hade vi knappast räknat med. Men när vi kom in genom dörrarna till avdelningen så slocknade sötnosen. I normala fall brukar vi få gunga vagnen i en kvart eller något men inte idag. Killen var nog väldigt trött efter en 30 mil lång bilfärd och fyra timmars rantande på stan. Som vi har längtat efter att simma och bada. Detta var underbart härligt. Att njuta som vi gjort denna helgen trodde vi inte riktigt att vi skulle få göra. Men tydligen så fungerar det hur bra som helst att dra iväg en helg såhär som vi gjort. Att ha Milo med och att se ha så nyfiken hela tiden är jätteroligt. Klart att vår lille kille skall få komma iväg och se saker han med. Ja, Milo verkade verkligen njuta av hotellet precis som mamma och pappa! Nedan kommer en blandad bild från en underbar lördag i Göteborg..





Fortsättning följer imorgon..




/ K & M

Inga kommentarer: