lördag 15 oktober 2011

De vackraste stunderna att minnas...

Det finns dagar som vi minns starkare än andra, dagar som etsat sig fast i ens hjärta, dagar som vi aldrig kommer att glömma, dagar som vi vet kommer påverka vår framtid och som aldrig kommer rederas ur vår minnen. Stunder av lycka!

De vackraste stunderna i mitt liv som jag vet att jag för evigt kommer bära med mig är många. Den dag då kärleken tog över och jag träffade F är ett sådant starkt ögonblick. Ett ögonblick av överväldigade känslor som jag inte trodde fick plats i en människas kropp. En stund av lycka var också den dagen då jag fick körkort. Att få höra orden att man klarat sin uppkörning, det man kämpat med dagligen sedan man fyllde 18 år det var en stund av lycka. En minnesvärd stund som får mig at le varje gång jag ser glädjen i någon annans ögon som tagit körkort. När man fick veta att man fått sin första lägenhet, att just vi, jag och F fick en lägenhet som många hade sökt var en underbar känsla. En start på vårt liv, en start utanför våra barndomshem där vi tillsammans skulle bygga upp ett nytt liv. Ett liv som resulterat i fler minnesvärda stunder än vad jag någonsin trodde jag skulle kunna komma ihåg. Dock finns det en minnesvärd dag som lyser starkare än alla de andra... den 24 juli 2011...

Denna dag var dagen då Milo, vår fina lilla gosse, vår lille prins, vår underbara lilla pojke som vi väntat på i nio månader, som vi väntat på att träffa, hålla, pussa på, gosa med och att få lära allt vad livet har att ge, kom till oss. Det ögonblick då han lades på mitt bröst och alla smärta försvann var också det ögonblick jag minns starkare än något annat ögonblick i mitt liv. När han tittade på mig första gången med sina mörka halvöppna små ögon- det var en stund av ren lycka! Denna dag för exakt 12 veckor sedan var magisk...
Kärleken mellan pappa och son är även den något av det vackraste jag vet. Att redan från första timmen se en sådan samhörighet mella dessa fina killar fyllde mig med känslor som inte går att förklara. När deras blickar möttes så kunde jag inte sluta gråta av lycka. Mina tårar rann och fortfarnde när jag ser det speciella band som finns mellan F och Milo så kan jag inte hjälpa att mina glädjetårar faller.


Idag var det tredje dagen jag vaknade upp till livliga ljud från vardagsrummet. Det är bus för slanten och glädjen i båda killarnas ögon får mig att smälta. Milo skrattar som bara den och F likaså. Där sitter de båda två i soffan och tittar varandra i ögonen och smilar till varandra med hela ansiktet. Milo pratar på sitt sätt och F ger honom givetvis svar vilket Milo verkar tycka är det roligaste på länge. Milo verkar vara på bra humör idag. Han är glad kille och kanske anar han att det är han som skall få stå i centrum dag och att det är hans först kalas :).





Det finns som sagt dagar som vi minns starkare än andra, dagar som etsat sig fast i ens hjärta, och dagar som vi aldrig kommer att glömma. Denna dag kommer vara ett av de ögonblick som vi skall minnas för evigt- dopet av vår son. Milo Owe..älskade son, idag är det din dag!

/ K

2 kommentarer:

Maja sa...

Sitter här med tårar i ögonen och läser, vad fint du skrivit och vilken underbar blogg du har! :) Är så glad att jag tittade in här när Denise tipsade om dig :) STOR kram

Kristin Moser sa...

Tack så mycket, så kul att höra! Kul att du kommenterade en gång så att jag hittade in till dig ;) Kram på dig vännen!