torsdag 20 oktober 2011

90 dagar av ren lycka!

90 hela dagar. 90 hela dagar av ren lycka..

Det har idag gått 90 dagar sedan vår lille kille såg dagens solljus. Dessa 90 dagar har varit de absolut mest betydelsefulla dagarna i mitt liv. Varje dag har jag vaknat upp med vetskap om att det bredvid mig ligger ett litet mirakel, vårt lilla barn. Det barn som jag burit på i 9 månader och som är en perfekt mix av mig och min underbara F. Det barn som jag kommer att göra allt för så länge jag lever. Det barn som jag älskar gränslöst mycket och som alltid kommer att fylla mitt hjärta med lycka...





Detta lilla barn har ögon att drunkna i och ett leende som får sin mamma att smälta inombords. De känslor som man som mamma bär på är svåra att beskriva. Det går liksom ett lyckorus genom hela kroppen varje dag, varje minut, varje sekund som man spenderar tillsammans med detta lilla barn. Aldrig trodde jag att det skulle vara så känslosamt att vara mamma. Det gick liksom inte att sätta sig in i hur det skulle vara innan han kom till världen. Att varje dag få vara med min son är underbart härligt. Han upptäcker nya saker varje dag och just nu är han inne i en skrattperiod. Milo skrattar så det hörs ordentligt och de gurglande små ljud som kommer ur hans mun får ofta mina ögon att tåras, att tåras av glädje, glädje över att få vara mamma till den finaste killen på jorden...






90 hela dagar av ren lycka.


/ K

Inga kommentarer: