måndag 10 oktober 2011

Bakvärk av bakverk! ;)

Idag var det bakning som stod på schemat. Syrran och kusinen Meya dök upp vid 11 snåret och då sattes det igång med morotskakebak. Min syster gör världens godaste morotskaka som jag bara var tvungen att ha till dopet. Eftersom hon stod på receptet så fick hon komma hit och hjälpa till. Morötter skalades för fulla muggar och Minto satt nöjd i sin bur och väntade på skalet. Elvispen fungerade prima i ca fem minuter innan den bestämde sig för att lägga ner projekt! Det var bara att kavla upp ärmarna och börja vispa för hand. Jag vispade och vispade tills smeten blev fin i konsistensen sen var det bara att hälla över det på en stor plåt. In i ugnen i 20 minuter och medan vi väntade passade vi på att äta en god kycklingsallad från Greekway.





Det doftade ljuvligt från köket. När jag skulle plocka ut plåten så såg jag vem som satt och lurpassade framför ugnen- kaninen såklart! Minto fick smaka lite smulor från kanterna och han blev förälskad direkt. Jag lovar att denna kaka kommer att gå hem hos gästerna på söndag. Den skall dock först toppas med glasyr och karamellströssel i blått och grönt!

Kidsen lekte fint tillsammans i babygymmet idag. De kollade på varandra, skrattade och sprattlade. Sötare kusiner får man leta efter. Duktiga ungar som kollar rätt in i kameran, precis som fotografen vill ;).





Den andra systern ringde och ville komma över med lite småsaker till båda barnen. Hon hade köpt lite kläder som hon tyckte att de skulle ha. Milo fick en fin pälsmössa, vita vinter vantar, mysiga små skor och en liten overall. Meya fick en supersöt kappa, byxor, overall och lurviga små tossor. Vi tackar syster Annicka för de fins presenterna som kommer att användas flitigt i kylan.







Det har varit en mysig dag med nära och kära och jag är riktigt glad över att baket blev klart. Med bakvärk i armar och axlar tackar denna mamma för idag och skall nu försöka tigga till mig lite massage av min käre sambo :).






/ K & M

Inga kommentarer: