lördag 15 oktober 2011

Kalas genom tiderna..

Idag är det fixartime för hela slanten. Milos första kalas skall förberedas och jag bara älskar att dona med allt som måste ordnas. Att ha olika teman på kalas och fester är något jag föredrar och eftersom man oftast bara döps en gång i livet så är detta kalas inget undantag. Min lille prins skall få ett riktigt prinskalas där blå- vita färger blandas med vackra prinskronor. Jag vill att saker och ting skall höra ihop och vara enhetligt vilket gör att det krävs lite mer tid och planering än vad det hade gjort om jag inte hade haft någon struktur. Häromdagen satt jag och kollade igenom en massa bilder och fann lite blandat som skannats in genom tiderna. Jag hittade ett par bilder från kalas då jag var liten och om jag tänker tillbaka så har det alltid varit lite av temakalas för min del. Att ha kalas var ju något av det roligaste som fanns och min mamma var expert på att fixa roliga och fyndiga kalas med allt från tårtor formade som ormar till blåfärgad spaghetti.



Något som var poppis på kalasen hos familjen Moser var leken att sätta svansen på grisen. Ni vet den leken där man ritar en bakdel på en gris och där en av barnen har en ögonbindel på sig för att inte kunna se vart man placerar sin knorr. Eftersom vi är många syskon så fick bröderna ställa upp när småsystrarna skulle ha kalas. Haha. Förlåt kära bror men jag tyckte denna bild på dig som gris var så fin ;). Som ni ser så hade vi levande grisar istället för ritade och jag kommer ihåg att vi skrattade som bara den!



Under åren har som sagt en rad olika temakalas förekommit men ett av de roligaste jag haft var min 20-årsfest. Jag och en gammal vän hade Hollywoodparty tillsammans och det blev så lyckat. Jag var Keira Knightley och min kära partner F var givetvis Jack Sparrow! Vi hade film-tipsrunda, utdelning av Oscarstatyetter, fotografering på röda mattan och självklart fanns det en paparazzi på plats! Nedan kommer lite blandade bilder som min bror Macs tagit.





Ja, nog har det varit minnesvärda kalas genom tiderna. Milos kalas skall även det bli en stund att minnas för resten av livet och jag hoppas att gästerna kommer att uppskatta vårt engagemang! :)

/ K

Inga kommentarer: