måndag 24 oktober 2011

Milo 3 månader & en walk in!

Vår lille kille börjar bli stor, idag blir Milo hela 3 månader gammal. De kläder som passar honom nu trodde jag knappt att han skulle kunna ha från att han var 1 år. Men lilleman äter som en liten häst och är nu väldigt stark i kroppen. Nacken är så stabil att man knappt behöver hålla den längre och ställer man honom med fötterna på en hård yta så spjärnan han ifrån så att han " står ". Häromdagen när jag lade honom på rygg en stund så hade han sekunderna senare tagit sig runt till magläge så nu börjar det hända saker och ting. Han är jätteintresserad av färgstarka pyrlar och allt som låter och rör sig. Han diggar sin nya lila elefant från Ceasar. Den har en gigantisk snabel med massvis med mönster, öron i prasslande material, spelandes händer och randig mage. Det sägs att det är bra att rulla en boll längst golvet så att barnet kan följa den med ögonen. Här hemma springer en vit liten kanin längs golvet och Mintos ögon följer honom överallt ;). Hans tremånadersdag skall iallfall firas med en spruta och jag är nog mer nervös än Milo. 11.00, två sprutor, en i varje ben och sedan skall han vara vaccinerad och klar! Usch säger jag bara! Som tur är följer kära Gudmor Tessie med och lugnar denne mamma! Nedan kommer tre bilder, från månad ett till nu. Vilken skillnad, han växer så det knakar och blir bara vackrare för varje dag som går! :)





Igår när vi skulle rensa gerderoberna så tog jag först en promenad till affären. När jag kom in så hade F påbörjat en walk in till mig. Han hade satt upp hyllplan, spikar, stänger och hängare i hela garderoben så att jag kunde inreda den direkt. Han är bara för underbar denne kille! Han hade även satt in en rosa liten pall så att jag skulle kunna nå min kassar på översta hyllplanet. Till halv två höll jag på att dona här hemma sedan sov man gott vill jag lova. Milo tyckte att vi skulle ta sovmorgon till 9-snåret så det tackar vi för! Ha en trevlig dag gott folk!



/ K & M







Inga kommentarer: