måndag 24 oktober 2011

Somliga tar napp, andra tar nos..



Nappen kommer fortfarande inte på fråga hos lillkillen men sugbehovet finns där och det är starkare än någonsin. Vad som helst som kommer i vägen för Milos gap stoppar han i sig. Det skall suttas på allt från knogar till näsor. Tydligen påstod barnmorskan att anledningen till hela handen i munnen var för att barnet höll på att förbereda sig inför att äta mer, alltså att börja med smakportioner. Om en månad är det dags att introducera rotfrukspuré och det skall bli väldigt intressant.

Idag fick Milo sina två vaccinationssprutor. Det var inte roligt, det tyckte varken mamma eller Milo. Både mina och Milos tårar rann men efter ett par minuter var det bra igen. Skönt att det är över och nästa spruta tas inte från till jul. Lillkillen vägdes också och nu är han uppe på stadiga 6480 gram. Ett helt kilo mer än sist och han ligger fint på sin kurva. Han var 61 lång nu och har alltså växt 13 cm sedan han föddes. Lillkillen börjar bli stor!

När pappa kom hem var det bara gos som gällde. Moster Annicka tittade också förbi och gosade en stund. Sedan fick jag bege mig iväg för att handla alvedon till Milo då han av sprutan fått lite feber. Stackrs lille.




Jag fick också en liten present av F ikväll. En vintermössa! Han tyckte att jag behövde lite mer på huvudet nu när jag klippt av min kalufs. Vi fick även grävt fram våra vinterjackor så nu slipper man småfrysa på sina promenixer. Två dagar kvar tills examensarbetet skall vara inlämnat och klart. Nu gäller det att ligga i. Milo har somnat för kvällen och jag skall passa på att vara lite effektiv med pluggandet. Godkväll där ute!



/ K & M

Inga kommentarer: