fredag 7 oktober 2011

Fredagskul i babygymmet!




Äntligen är helgen här. Som jag har längtat. Jag har längtat efter att vara tillsammans hela familjen och bara njuta av tillvaron. Fredagen startade med en lång promenad i det fina men iskalla vädret, 10 grader var det idag och nere vid havet var det inte varmare direkt. Nu är det vantar som gäller! När vi kom in i värmen igen så lade jag Milo i babygymmet. Denna plats har inte varit särskilt poppis förut. Så fort jag eller F lagt ner Milo där så har han gastat så in i. Men idag var det andra bullar. Jag tror det händer mycket i utvecklingen när bebisen är mellan 1,5 och 2,5 månad för det är sååå stor skillnad nu. Milo låg där så fint och skrattade åt alla leksakerna. Roligast var speglarna. Han skrattade när han såg sin egen spegelbild och när det skramlade i spökena. Söta lilla pojke. I en kvart låg han där och lekte innan han tröttnade. Riktigt skönt att det nu går att låta han ligga själv en stund.





F kom hem på lunchen och likaså tittade Tessie in. Vi begav oss sedan till Ikea för att inhandla lite smått och gott. Idag struntade vi att ta med vagnen och provade istället att sätta bilbarnstolen i en kundvagn ( som är anpassade för bilbarnstolar ). Det gick prima. Milo slocknade direkt när vi kom in på Ikea och vaknade dock lagom vid tygerna. Med Milo på ena armen så började vi rota bland tygerna. Jag vill påpeka att jag inte är en människa som gärna syr men hittade faktiskt ett riktigt häftigt tyg som jag skall göra en stor tavla av. Jag skall lägga tyget på en stor duk och häfta fast det med klammrar.





På hemvägen körde vi in om Coop och storhandlade inför kvällens middag med trevliga gäster. Storasyrran Vickan med sambo Daniel och lille söta Meya kommer hit för en trevlig middag och spelkväll. Vi har planerat att grilla så jag hoppas att regnet håller sig borta. Hoppas att ni får en fin helg! :)




/ K & M

Inga kommentarer: