tisdag 18 oktober 2011

Den blötaste morsan i stan!

Regn och rusk är inget som hindrar mig och Milo från våra dagliga promenader. Efter att ha pluggat hela förmiddagen bagav vi oss mot affären för att inhandla dagens middag. Redan halvvägs var jag dränkt som en katt och inte trodde jag att jag kunde bli blötare heller. Men där hade jag fel. Precis när vi passerat en gigantisk vattenpöl kom det en silvrig Opel i full fart och körde i den sjö som bildats. Som i en film skvätte det vatten upp på mina ben och jag skojar inte om jag påstår att jag måste varit den blötaste morsan i stan! I normala fall hade jag blivit en aning irriterad men eftersom jag redan var dränkt så kunde det kvitta. Den silvriga bilen gasade på och inom 10 sekunder så var den utom räckhåll.

Det såg ju inte helt fel t nere i Milos gosiga vagn. Killen som inte allt för ofta vill sova i sin vagn somnade faktiskt idag. Han sov genom hela affären och vaknade som vanligt när jag öppnat porten till vår trappingång. Det är väl märkligt, att oavsett hur hårt eller hur läng Milo sovit så vaknar han alltid när vi kommer innanför dörren.




Milos nya mössa invigdes idag! Stjärnor till en stjärna! Denna fina mössa satt som en smäck och är den första mössa som inte kasar ner över ögonen på honom. Jag älskar den ljusblå färg som mössan är i. Jag berättade för ett tag sedan att det finns en kvinna som tillverkar barnkläder till bra pris. Man får själv bestämma motiv och välja bland massvis med tyger. Här kommer hennes hemsida som verkligen är värt ett besök: http://timoteblogg.blogspot.com/.

Resten av eftermiddagen har jag och min lilla stjärna busat och myst på fårpläden. Underbart att bara vara inne i värmen och höra regnet smattra mot rutorna. Nu kommer snart F hem från jobb och jag skall ge mig på dagens middag som består av kyckling, bulgursallad och någon god sås. Ha en mysig kväll i era stugor :)!




/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej familjen
Tack för att vi fick delta av Milos stora dag,
så söt och snäll. Men så har han söta föräldrar att brås på. Ja snart har han vuxit in i sin polisbil så då blir det att akta fötterna.
Kram faster Ami&Kenneth

Kristin Moser sa...

Tack ska ni ha för att ni vill komma! Milo tackar för de fina presenterna, jättefina:) kram kram