söndag 16 oktober 2011

Tjusiga presenter!

Underbart fina presenter vår son fick igår. Det blev inga dubletter mer än två födelsedagståg men de är olika i designen så det spelar ingen roll. Nu när vi kör mycket vitt i vår inredning så skall jag även ta mig an Milos spjälsäng som nu är träfärgad. Den skall bli vit och de vita Lexington påslakanet, örngottet och nallekudden som han fick igår kommer piffa upp och göra sängen mycket tjusig. Vi bor ju i en trea och än så länge är tredjerummet F:s musikstudio. Jag är dock snart sugen på att göra om det till Milos rum. Nu börjar det ju komma en hel del prylar.





I present blev det ganska så blandade leksaker. Vissa var moderna med en massa ljud och blinkande saker på medan andra var i trä och lite gammeldags. Jättekul med så blandad kompott. Något jag och F verkligen hade önskat till Milo var en sparkbil. En polissparkbil i svart-vit plåt. Mormor och morfar visste detta och tyckte att Milo skulle ha en sådan :)



Milo fick en bok som hette Lejonet och badkaret. Alla namn i texten var utbytta mot namn på personer vi vår familj vilket var jätteroligt. Den boken kommer jag läsa många gånger för vår lille kille, det är ju han som är huvudperson i berättelsen. Rustad för fotbollsmatch blev han också lillkillen då han blev ägare av MFF:s hela vinteroutfit. Det ska bli så kul när Milo kommer kunna börja använda alla prylar han har fått under sina tre månader. Dock är det svårt att sätta sig in i och se honom springa omkring och leka. Han är ju min lille lille bebis. Tiden bara rusar iväg och innan man vet ordet av spelar han väl fotboll och cyklar. Nu får han iallafall vara bebis ett bra tag till!





Idag är man mör vill jag lova. Träningsvärk i armar och ben efter allt konkande på mat, stolar, brickor, bord och övrigt. Det ska pluggas med min pluggpartner Julia och eftersom det blev smörgåstårta över så får det bli dagens lunch!


Tjing




/ K & M

Inga kommentarer: