tisdag 25 oktober 2011

Morgonbus och inlämning av examensarbetet!

Godmorgon! Klockan är gryning och idag är det en viktig dag, det är nämligen inlämningen av examensarbetet! Det sista skall knåpas ihop idag och sedan kan man förhoppningsvis få känna sig lite fri. För tre år sedan när man hoppade på utbildingen så kändes denna dag långt borta men nu är det äntligen här! När som helst dyker Julia upp sen så tar vi oss bort mot skolan. Milo skall självklart följa med och sittern får vi inte glömma :)

När vi vaknat, ätit frukost och gjort oss i ordning så passade vi på att ha lite morgonbus i soffan. Milo fick en bilderbok av Tessie redan när han låg i magen som inte kommit till användning från nu. Bilar, fjärilar, bollar och sniglar finner man inuti boken och han älskar att bara titta. En av bilderna tutar om man trycker på den och några sidor prasslar vilket lillkillen tycker är jätteintressant. Men någon vidare god smak tyckte han inte det var på boken. Iallafall inte om man dömer efter hans miner ;)





Själv har man blivit skapare av en rad nya sånger. Så mycket som jag går runt och sjunger för tillfället har jag nog aldrig sjungit. Jag vill inte påstå att jag har någon vidare bra sångröst men Milo verkar inte tycka den är allt för skränig iallafall. Här går jag och hittar på låtar om allt från sniglar till troll och allt måste rimma. Haha! Sedan byter jag tonart när han börjar bli otålig. Ja, så länge Milo verkar road så fortsätter jag med sjungandet ;)

Här har ni dagens mama-bild!



Carpe diem

/ K & M

Inga kommentarer: