fredag 28 oktober 2011

Spjälis färdig & en blivande liten innebandyspelare!

Godmorgon säger lille Milo från sin nya spjälsäng. Nu är den äntligen färdigmålad och bäddad med hans nya fina påslakan. Det tog sin lilla tid att måla alla pinnar och brädor men fint blev det. Att pyssla med måleri om senkvällarna är faktiskt riktigt mysigt. Det är rofyllt och man hinner tänka och rensa skallen lite. I sängen har Milo sin nya nallekudde och den lila spelandes elefanten. Elefanten går varm här hemma. Den spelar för fulla muggar och igår kom jag på att hela snabeln är ett piano. Där är 8 knappar i olika färger som går att trycka på så efter en stunds övande så spelade jag både Du blomstertid nu kommer och Lunka på för lillen. Visst tycker han det är roligt när den låter men bäst av allt är det att smaka lite på elefantens öron och snabel.







Det är nu Milos fjortonde fredag och idag är det mammafika som står på schemat! Men först ska vi gå ner i tvättstugan och hämta den sista tvätten som jag glömde i tumlaren igårkväll. Jag kan ju inte garantera att den finns kvar med tankte på galningen som bor på vinden, Hansson. För någon vecka sedan mötte jag hans syster som var väldigt besvärad över att Hanssons Stones-tröjor var borta. Hon undrade om här sprang tjuvar. Hon frågade om jag fått något stulet och då jag förklarade att mitt tvättmedel var borta så höjde hon ögonbrynen och frågade: Hmm, vilket märkte var det? Jag svarade att det var Via colour och då sa hon kvickt att det inte kunde vara Hansson, han hade nämligen E sa hon, Euroshopper! Denna kvinna knackade sedan dagen efter på dörren och när jag öppnade så låtsades hon vara dansk och behövde hjälp med sina resväskor, skumma tanta!



Nedan har vi en blivande liten innebandykille. Morbror Micke skall visa honom hur det går till ;). Jag spelade också innebandy i många år men slutade för två år sedan. Nu börjar man bli riktigt sugen igen så vi får väl se fram mot våren om det finns något lag man kan börja lira i.

Ikväll ska vi fira vår 85-månaders dag. Varje månad den 28:onde så småfirar vi kärleken. En god middag, levande ljus, lite ostbricka, varandra och rolig film får bli vårt firande.
Adios!




/ K & M

Inga kommentarer: