söndag 9 oktober 2011

Söndagens utflyktsställe blev Västra hamnen. Förr var jag och F där ganska ofta. Vi brukade åka rullor ner där om sommarkvällarna och ta långa promenader längs havet. Det där med rullor har det inte blivit mycket med på sistonde. Jag älskar att rulla. Det har jag gjort ända sedan jag var liten. När jag var liten brukade vi åka rullor runt i området. Vi bodde på ett område som hade gator med namn från olika sädeslag. Dessa gator fick bli " stationer ". En cyklade och var på så vis chaufför och hämtade upp de som hade rullor. Sedan berättade man vilken gata man ville åka till så hankade man bara på pakethållaren på den som cyklade. Rapsgången var utgångspunkt och slutstation var havregången. Det var tider det.. haha! Jag har som sagt inte åkt rullor på nio månader då jag klumpig som jag är ofta trillar. Nej, det var helt enkelt på tok för farligt med en liten bebis i magen. Nu är det iallafall hög tid till att dra fram rullorna!






Istället för en rulltur blev det en härlig promenix med min fina familj. Syster Annicka och Matte anslöt också då det var fikatime på Espressohouse. Med ca 45 man framför mig så entrade jag kön för att beställa. Det tog sin lilla tid men den som väntar på något gott ;).
Vi satt ute i solskenet och hade det riktigt härligt. Lillplutten var trötter idag då han stimmat och lekt hela morgonen. Han sov i vagnen och såg ut att ha det hur bra som helst där nere i värmen.








Vinden var ju inte allt för varm idag, så då det börjat blåsa upp begav vi oss tillbaka till bilen. På vägen hem gjorde vi faktiskt något som kunde blivit en god gärning. En tjej i 25- ås åldern kom springande i full fart för att hinna med bussen. Men precis när hon kom fram så körde den. Vi stannade och frågade om hon ville ha skjuts. Hon tackade så himla mycket men visste inte riktigt vart hon skulle. Hon snackade franska och kunde inte förklara vart hon var på väg.

Väl hemma så började jag och syrran planera dagens middag. Annicka bestämde sig för att hon skulle slänga ihop sina berömda färsbiffar. Vilka biffar det blev! Jättegoda italienska färsbiffar, hemmagjorda chiliklyftor, sallad och Jensens favoritsås! Mätta och belåtna skall vi nu ner till hemmakväll och hyra en skräckis.




Milo och jag tackar för denna helg och önskar er alla en fin söndagskväll!
Tack och hej!




/ K & M


Inga kommentarer: