lördag 22 oktober 2011

Mysfrukost & grabbens två nya outfits!

Lördagmorgon och hos familjen Moser-Ström vankas det nybakade bullar från konditoriet. Innan vi somnade igår och våra trevliga gäster gick hann klockan bli mycket så jag tyckte att F var förtjänt av en riktig sovmorgon. När familjen låg och sov så passade jag på att ta en härlig morgonwalk i höstvädret och köpte med mig färska bullar hem. Jag dukade upp med smaskiga pålägg och tände lite ljus. En riktig mysfrukost blev det och visst finns det inget bättre sätt att starta dagen på?!




Milo blev jättefin i sina nya kläder som jag inhandlade igår. Då vi har fått ganska mycket kläder av folk ända sedan Milo föddes så har vi inte behövt köpa så mycket nytt. Eftersom de växer så mycket i början och inte kan ha samma kläder någon längre period så har det varit bra med massvis av basplagg. Men nu känner jag att det är roligt att handla lite finare kläder som han kan ha ett tag, nu tror jag inte att han lägger på sig 500 gram i veckan längre. På måndag är det dags att väga honom igen och sist så vägde han 5550 gram, stora killen. Det var dock en hel månad sedan så jag tippar på att han väger runt 6 kg nu, vi får väl se!






Vindruvorna från gårdagen som jag hade tänkt knapra på efter frukosten kunde jag glömma! En liten kanin hade satt i sig alla de gröna druvorna, alla de röda och var på god väg att knapra i sig hela stjälken. Knasiga kanin. Idag blir det en runda på stan med fika och skoletning till F! Adjökens!




/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina kläder han har fått! Jättesöta!

Kristin Moser sa...

ja, visst är dem :)