torsdag 6 oktober 2011

Ösregn, surfing & pizzakväll!

Det blåser..vilket innebär att det för F är vindsurfingsdags. F vindsurfar ute i Klagshamn och är riktigt grym på denna sport. Han verkligen älskar det och jag själv tycker också att det är roligt, när man väl kommer upp på brädan. Jag har testat varje sommar sedan vi blev tillsammans och det går bättre och bättre. Det är ingen lätt sport vill jag lova. Kombinationen av en vickig bräda, vågor och vind gör att det redan uppstår problem när man skall studsa upp på brädan. Men övning ger färdighet så nu kommer jag till och med iväg en sväng på brädan! Denna sommar som var det inte riktigt läge att testa. Jag hade en mage i vägen så jag såg knappt var jag satte fötterna.






Milo och jag har idag haft Julia här. Pluggat har vi gjort och lunchat på goda toastar! Själv är jag rätt så glömsk av mig. Vi trotsade regnet och vandrade bort för att handla. När alla varor väl var ihopplockade och jag kom fram till kassan för att betala så låg inte plånboken i fickan. Riktigt störigt då det var gansa lång kö efter mig. Som tur var hittade jag den i vagnfacket och så började jag rota fram mitt kort. Kortet ja, det hade jag ju plockat ut igår när jag bara snabbt skulle iväg en sväng. Så där stod man. Dränkt som en katt med alla matvaror på bandet och en liten Milo i famnen ( det skall inte liggas i vagn när det handlas ). Ja, det var bara att bege sig hemåt igen. Istället så fick det beställas pizza vilket satt riktigt fint, så något positivt förde det glömda bankkortet med sig iallafall :). Tjejsnack blir det för hela slanten då en gammal vän tittar hit ikväll! Avslutningsvis kommer lite fina bilder på Milo i sin nya randiga pyjamas.
Ha en trevlig kväll i det härliga vädret!






/ K & M

Inga kommentarer: