lördag 29 oktober 2011

Kärlekens dragningskraft..

Jag minns det som igår, när du kom till mig om tisdagarna. Dessa tisdagar var magiska. Hela måndagen höll jag på att längta ihjäl mig och när jag skulle gå och lägga mig satte jag på våra låtar. Colourblind, Wild World, A kiss from a rose.. sedan somnade jag. Hela natten drömde jag om dig. Jag drömde om att få vara med dig för evigt, att få se oss två växa tillsammans, att få se vår kärlek bli starkare, att få längta efter att få bo med dig, att få leva med dig och att i framtiden få bilda familj med dig..
- min stora kärlek var funnen!



Inte en enda minut av mitt liv med dig vill jag förändra. Inte en enda sekund. Enda sedan jag såg dig har jag vetat att det skulle bli vi två. Du var som en magnet för mig, en sådan magnet som var i två färger och var formad som ett u. Den sidan av magneten som var röd, det var du. Jag var den vita sidan. Dessa sidor fastande alltid i varandra och jag minns att vi så fort vi kollade på varandra fastnade vi med våra blickar i varandras. Vi låg där och bara kollade varandra djupt i ögonen. Vi kunde kolla på varandra till nattens mörker bröts och morgontimmarna smög sig på. En av oss klamrade sig fast vid den andres rygg och vi bara låg där, höll om varandra och insåg att denna kärlek var äkta, så pass äkta att om man hade vänt på magneterna och satt den vita sidan mot den vita så hade vi ändå fastnat i varandra. Dina kyssar gav mig gåshud och ditt leende fick mig att inse hur glädje smittar av sig och hur satans söt du är med din smilegrop. Jag var så kär, så sjukt kär och just då trodde jag inte att livet kunde bli bättre..

Att hålla någon i handen när man gick på stan, när man satt i soffan eller när man gick och handlade. Att kyssa någon på biografen. Att krama någon i vintermörkret. Att skratta med någon i sommarvärmen. Att picknicka med någon i vårsolen. Att ta skydd under paraplyet med någon i höstregnet. Att denne någon skulle vara du var helt ofattbart. Det var verkligen såhär det var. För varje dag som gick blev jag bara mer och mer förälskad i dig. Vår kärlek växte starkare och vårt förhållande blev bara bättre och bättre. Vårt förhållande fylls fortfarande med allt detta, varje dag. Vi tar vara på varandra och glömmer aldrig bort vad vi har. Vi glömmer aldrig bort varandra. Magnetism och kärlek har något väldigt fint gemensamt. Det är nämligen så att är det en jäkligt stark magnet så är det näst intill omöjligt att lossa den från den andra. Den är fastklistrad i det som den passar ihop med. De är liksom menade att sitta ihop, att sitta ihop för evigt....
- precis som vi!




/K

Inga kommentarer: