söndag 30 oktober 2011

Familjeutflykt i Ljunghusen och tre bärnstenar rikare!

En höstutflykt till Ljunghusen fick det bli idag. Vädret såg ut att vara ganska så stabilt när vi körde hemifrån men när vi kom fram så såg vi hur mörka moln drog in. Vi tog iallafall en lång och härlig promenad längs stranden och andades in frisk luft. Det var väldigt mycket tång som hade blåst in från havet och jag som älskar att leta bärnsten kunde inte låta bli att smårota lite. Enda sedan jag var liten har jag gillat att leta bärnsten och jag lyckas alltid hitta några stycken. Man går där längs stranden, hör vågornas sus och har blicken helt fokuserad i tången. Plötsligt ser man något brun- guldigt som glimmar. Man böjer sig ner, plockar upp det i sin hand och har man tur så är det något annat än en gammal glasbit från en flaska, det är en bärnsten. Idag fick jag tag på tre stycken, tre små bärnstenar. Milo tittade sig nyfiket runt omkring och i sin nya jeansjacka var han riktigt tjusig.




Milos största dreggellapp fick också åka med idag. En efter en hängs de på tork här hemma. Efter ca en halvtimmes användning är de dygn sura och jag tror att Milo använder ca 4 stycken om dagen. Sötnosen har nu börjat göra bubblor med munnen och burrar med läpparna så han blir alldeles blöt i ansiktet, gulliga unge. Det är så kul att se att det kan skilja så mycket bara från en vecka till en annan. Nu tröstar han sig till och med själv med sin hand så jag är inte riktigt lika mycket napp längre :).





När vi hade gått ett tag så började det regna. Milo började även tröttna på sandkornen så vi körde vidare mot Entré för att se om vi kunde hitta lite smått till Milo. Vi hittade en hel del så nu är Milo ekiperad för vintersäsongen. Hungriga som vargar var vi när vi väl kom hem så det blev hämtepizza från Pompei, riktigt gott vill jag lova! Nu väntas myskväll och kvällsbad av lilleman! Hoppas ni haft en kanonhelg ni med!



/ K & M

Inga kommentarer: