lördag 29 oktober 2011

Mannen bakom osten och nybakade scones!

4 dl mjöl, två dl mjöl, 1 dl havregryn, 50 gram smör, en gnutta bakpulver och en nypa salt är vad som behövs för att baka underbart goda scones. Jag vaknade tidigt idag och passade på att överraska familjen med lite god frukost. Men precis när jag satt in mina scones i ugnen så kom F nosandes in i köket. Milo sov vidare och när F hade tagit ut påläggen så fick jag ett riktigt skrattanfall. När jag vände mig stod han där med osten som en ögonbindel och det såg riktigt lustigt ut. Som vi skrattade. Med en god frukost och glada skratt kunde inte dagen startat bättre.






Milo vaknade efter en stund och han är bara för söt när han mornar sig. Precis när jag eller F skall lyfta upp honom ur sängen så spänner han armarna allt vad han kan ovanför sitt huvud och skjuter bak hela kroppen. Söta unge! Idag blir det en shoppingtur med syrran på stan. Det behöver inhandlas nya jeans och lite nya linnen. Hoppas man lyckas fynda något idag. F skall iväg på Sensation White i Köpenhamn ikväll med min kära broder. Det har ju tjatats om denna kväll enda sedan förra året. Sist följde jag med och jag måste säga att det var en riktigt fräck ljud och ljusshow det bjöds på. Så många vitklädda människor samtidigt och grym musik. Stämningen var otrolig och jag såg inte en enda person som bråkade på hela kvällen. Riktigt bra arrangerat. Jag hoppas killarna får en kanonkväll och tar väl hand om sig.





/ K & M

Inga kommentarer: