fredag 21 oktober 2011

Memories!

För snart ett år sedan satt jag och min syster hemma i vår gamla lägenhet. Det var en regnig onsdagseftermiddag och då vi båda var lediga bestämde vi oss för att börja scrappa. Vi åkte iväg och handlade på oss diverse olika material för att kunna smycka våra böcker. Efter ett tag kollade syrran på mig och sa: Du, vad skall vi ha för bilder här i egentligen? Då jag var gravid visste jag att mitt album skulle kunna rymma massvis med fina bilder på min framtida familj så jag sa till syrran att det en dag skulle bli ett familjealbum, med minnen. Till svar fick jag: Är du gravid eller? Det var jag men att berätta det då var inget jag vågade.

Jag och F valde att hålla det hemligt ett bra tag. Familjen fick reda på det efter jul någongång men för allmänheten väntade vi med att berätta tills efter vi varit på ultraljudet i v 18. Den där boken jag började att smycka då hann aldrig bli klar. Den packade jag ner i en låda och det var först igårkväll som jag hittade den igen. Där i skall jag samla mina fina bilder och spara så att Milo kan titta i när han blivit lite större. Jag sitter även på väldigt många gamla bilder från 2004 fram till idag, alltså från när jag och F träffades. Så liten man såg ut för sju år sedan, inte så konstigt kanske med tanke på att man bara var 15 år. De bilder jag har på mig och F vill jag också spara. De bilder skall få finnas med på de första sidorna i min scrapbook så att vår lille kille kan se hur mamma och pappa såg ut när de träffades. Såhär såg vi ut ;)











Den sista bilden var till Halloween förra året. Det var månaden innan jag fick det bästa beskedet i mitt liv, att Milo låg i magen. Ett år går så fruktansvärt snabbt. Nu är det snart Halloween igen och jag tyckte inte det var längesedan jag stod och sminkade F till en vandrande zombie. Det var en jättelyckad Halloweenfest som vi anordnade 2010. Vi hade massvis med läskigt pynt, roliga lekar och spännande musikquiz. En mycket lyckad Halloween!


/ K

Inga kommentarer: