onsdag 19 oktober 2011

Bus i mammas barndomshem!

Idag var det en ganska så pluggfri dag så vi åkte iväg och umgicks lite med Petra och söta Lyam! Det skiljer bara två månaderna mellan killarna så de kommer kunna leka mycket när de är lite större! Milo fick jättesöta kläder av Petra som inte passade hennes kids längre. En svart/vit-randig onepiece, en röd skjorta och en hängsledress i mjukis! Tack söta Petra för det!



Vid lunchtid körde vi vidare för att hälsa på hos mormor och morfar, alltså i mitt gamla barndomshem. Vi lunchade på den sedvanliga makrillen och drack gott kaffe i solskenet. Solen verkar alltid lysa över Vellinge! Windy, alltså syrrans lilla vovve var på besök så henne busade Milo ordentligt med.



Det var längesedan man promenerade runt i sina gamla kvarter så jag, Milo och mormor Inger tog en lång och härlig höstpromenad. Vi gick förbi "fotan" som vi kallade den fotbollsplan som låg på andra sidan området men där hade de huggit ner alla dungar som vi brukade leka i. De hade asfalterat på ställen som alltid varit grusvägar och allting var väldigt annorlunda. Vi gick förbi min gamla " önskebrunn". Denna brunn tyckte jag såg ut att vara magiskt när jag var liten så en dag ställde jag mig på den och önskade mig två marsvin, haha! Visst hade vi snackat där hemma i familjen om att skaffa något sällskapsdjur men att pappa just den dagen, då jag önskat detta skulle föreslå att vi skulle till djuraffären såg jag som ett tecken- det var en önskebrunn!





Det har varit en supermysig höstdag och jag hoppas att detta underbara väder håller i sig ett tag till!



/ K & M

Inga kommentarer: