onsdag 26 oktober 2011

En liten blivande akademiker? ;)

Examensarbetet inlämnat, äntligen!!!!! Fy fasen vad skönt att uppsatsen är överstökad, vilken lättnad. Hela dagen har vi varit iväg och skrivit på skolan och jag tackar min fine skrivpartner Julia för goda insatser. Jag måste bara berömma min lille grabb också som hela dagen suttit fint i sin sitter, sovit en stund i vagnen och skrattat åt alla förbipasserande studenter. Det funkade alldeles utmärkt att ha med Milo hela dagen. Jag tror att han trivdes bra där bland alla böcker och datorer, kanske blir även han en akademiker en dag!? vem vet, nöjd var han iallafall och som man säger: Nöjd bebis = ännu nöjdare mamma!



Det är så roligt att man kan finna fina vänner på äldre dagar. Julia och jag fann varandra redan första dagen då våra klasser slöt sig samman och sedan dess har vi gjort alla arbeten och uppgifter tillsammans. Julia är en av de bästa vännerna jag har och det är roligt när man hittar någon som är så lik en själv. Under tre års tid har jag och Julia tagit med oss våra ostamackor till lunch och i en liten burk har en av oss tagit gurkskivor. Den andre av oss har tagit med saltkaret och sedan har vi suttit där på tu man hand och saltat våra mackor, haha! En underbar vän!




På hemvägen körde vi till mormor och morfar för att äta middag! Det blev smarrig stek med potatis och brunsås. F var idag iväg med jobbet så han kommer inte hem från sent ikväll. Lite mysig men ovant att vara hemma helt själv en hel kväll, eller själv är jag ju inte, lille Milo sussar sött och Minto har fläkt sig under datorstolen. På tal om den där kaninen så skulle det behövas djurvakt när vi drar på semester. Skulle någon känna sig manad till att ha en galen vit kanin runt benen i en vecka så är det bara att hojta till! I natt lär man sova gott! godkväll!

/ K & M





Inga kommentarer: