måndag 31 oktober 2011

Träningsmamma & vinterMilo!


3 månader har gått sedan förlossningen och jag känner att min kropp nu är redo för lite mer träning än bara enkla promenader. Nu skall det joggas och powerwalkas ordentligt. Vikten är jag nöjd med men konditionen är inte på topp. Jag var i rätt bra form innan jag blev gravid så den formen skall jag försöka hitta igen och det skall väl inte vara så svårt ;). Jag och Milo tar en lång promenad varje dag vid 10- tiden. Då får Milo sin förmiddagsömn och mamma får sin motion. F sticker till jobb halv 8 så nu har jag bestämt mig för att gå upp halv 7 och bege mig ut för lite morgonträning. Hurtigt va? Idag hade jag premiär och sprang 3 km utan att stanna. Det var en mycket nöjd mamma som klev in i hallen en halvtimme senare och möttes upp av en söt liten vit kanin som satt och väntade på sin morgonmorot. Själv blandade jag ihop en utsökt smoothie, vilken kanonstart på dagen.

Igår var vi som sagt iväg och fixade lite vinterkläder till lillen och så himla söta kläder det finns. Att det tillverkas så små men så fina saker är otroligt och det är så mycket roligare att shoppa till sitt barn än till en själv. En tjock och bullig dunjacka och en ny mössa fick det bli och kläderna satt som en smäck! Nu kan vargavintern komma utan problem :).






På torsdag har vi opponering av examensarbeten så tills dess skall jag ha läst igenom 8 arbeten och granskat ett noggrant. Så idag blir det till att lusläsa för hela köret. Lite promenixer och bakning står också på dagens schema. Ha en fin dag!



/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg han blev i sin nya vinteroutfit! Ser ut som ögonfärgen börjar ändras till det bruna hållet.

Kristin Moser sa...

Tack säger Milo! Ja, hans ögon blir nog mörka verkar det som :)