tisdag 4 oktober 2011

Stulet tvättmedel & lyxfrukost!

Ja, då har Hansson varit i farten igen, gubben på vinden, han jag berättade om som för väsen vid halv fen tiden om nätterna. Man skall ju inte dra förhastade slutsatser men vad skall man egentligen tro? Igår när jag varit och handlat så kunde jag inte bära med mig alla varorna in så jag lät tvättmedlet ligga var under vagnen i ca en timme. Sedan skulle F ner i tvättstugan och kolla om där var någon tvättid till idag och då mötte han den där Hansson. Denne man har aldrig tvättat förut och han hade inte heller bokat. Men där stod han och tvättade med vad som liknade vårt tvättmedel. Vi köpte nämligen en annan sort igår och vad är oddsen att Hansson skulle köpt exakt samma märke. Tokiga gubbe! Han frågade även på största allvar om vi ville byta lägenhet med honom. Skulle vi som är tre man flytta in på vinden i hans ena rum medan han tog vår stora fina trea? Nej, den mannen har verkligen inte alla hästar hemma!


Morgonen startade med en riktigt smarrig frukost. Smoothie av bästa kvalitet, goda mackor och lite färska jordgubbar. Mmmm. Idag hann jag äta i lugn och ro innan lille Milo vaknat. Precis när jag tagit sista tuggan så hörde jag hur det gnydde inne från sovrummet och där låg han helt klarvaken. Pigg som en mört efter att ha sovit sedan halv 7 igår. Så idag är vi pigga allihopa och det är tur. För idag skall det handlas och fixas en massa inför dopet. Jag skall idag ge mig på ett av bakverken. Får väl se hur det går. Lite plugg och mammapromenad står också på schemat!










Denna mysiga overall inhandlades till Milo häromdagen. Idag skall den invigas. Supergosigt material så den tror jag han kommer att trivas i. Nu skall jag och min lille kille ge oss iväg på lite småärenden! Adjökens!





/ K & M

Inga kommentarer: