fredag 14 oktober 2011

Ett klipp, två barnvakter och tre sorters sås!

Då var håret kapat en bra bit på längden och jag blev faktiskt riktigt nöjd. Det är så skönt att få bort de slitna topparna och slippa att varje dag ösa upp allt i en toffs. Eftersom Milo nu börjat greppa saker och ting så är det förmodligen en stor fördel med lite kortare hår. Jag har inte klippt mig sedan augusti förra året så nu var det verkligen hög tid. Tackar Tina för ett bra jobb och kommer hädanefter låta henne klippa mig!





Det har varit en alldeles underbar fredag för vår del. Vi har varit solat oss i trädgården hos mormor och morfar och ätit god lunch. Jag fick barnvakt åt sötnosen i en och en halv timme medan jag var och blev klippt. Så länge har jag aldrig varit utan honom men det gick jättebra. Jag rinde hem för att kolla läget och Milo hade sovit som en stock sedan jag begav mig. Fläskfilé, potatisgratäng, sallad och tre sorters sås serverades till middag i detta hushåll och nu skall F strax färga min utväxt! När jag färgar håret så köper jag alltid tre paket Jane Hellen mood. 120 kronor och håret blir perfekt! Skulle det uppstå någon nyans av gult i sig så är det bara att lägga i lite silvershampoo vid ett enda tillfälle sedan är det fin färg igen:). Ikväll blir det lugnt med idoltittande, godis och trevligt sällskap bestående av Annicka, Matte, Tessie och Dansken. Jag ser fram emot denna helg som är fullspäckad av aktiviteter.
Trevlig helg gott folk!






/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför blir du inte mörk jag tror du hade passat i det, korpsvart mörk hade varit jättesnyggt på dig prova Kram /Eva Steele

Kristin Moser sa...

Har varit mörk en gång men det passade mig inte. Kände mig inte"hemma" i det! Kanske provar någongång i framtiden! Kram