onsdag 12 oktober 2011

Mysig dag på stan & massa dopförberedelser!

Idag blev det en heldag på stan. Jag och Milo vandrade in vilket gick fortare än jag trott. Det tog ca 15 minuter sedan var vi framme. Vi skulle fika med Malin och lilla Julia men då jag var lite tidig och Milo faktiskt sov i sin vagn så passade jag på att ta en liten runda i affärerna först. Jag kunde till och med testa en hel del saker innan Milo spärrade upp ögonen och började gny. Duktig kille som var så lugn och snäll hela vägen! Då vi mötte upp Malin med sin lilla tös så gick vi först en lång och härlig promenad i solskenet. Därefter slog vi oss ner på Espressohouse med vars en smörgås och en kopp kaffe. Kidsen sussade sött en bra stund i sina vagnar och verkade mycket nöjda med tillvaron.





När F kom hem från jobb och vi käkat middag så begav vi oss iväg på jakt efter de sista pinalerna inför dopet. Efter att vi tagit oss igenom Rusta, Jysk, Biltema och slutligen Ica Maxi så var vi rätt nöjda för dagen. Till mina blivande cupcakes behöver jag någonting att dekorera med. Då temat på dopet är prinsar och kronor så vore det trevligast om jag hittade något i stil med det. Jag har letat affärer runt efter godis som skall föreställa kronor men utan någon framgång. Väl framme vid godiset så bestämde jag mig att istället dekorera mina bakverk med Ahlgrens bilar. Jag kollade mig runt omkring en sista gång och som en skänk från ovan fann jag en box med söta små godisprinsar i skumgummi. Kunde jag se rätt? Ja, det var precis vad jag letade efter! Med ett kilo godisprinsar vandrade jag nöjd och belåten bort till kassan. Riktigt skönt att allt är fixat och klart!




Eftersom Milo sovit i stort sett hela dagen så blir det nog inte så lätt att natta honom ikväll. Nu blir det istället att mysa ner oss i soffan och njuta av denna kväll. Godnatt!







/K & M

Inga kommentarer: