tisdag 4 oktober 2011

En kopp pratkvarn, tack :)



Idag har det pratats, pratats och pratats i massor. Milo snackar som bara den. Speciellt när han ligger på skötbordet eller i någons knä. Agiie, ehh, nggh, arrrrge och prriiie är de ord som oftast kommer från hans mun. Svårtolkat må jag säga. Man undrar vad det är han vill berätta. En bebistolk hade varit roligt att ha. Dock verkar det som att de enda som förstår bebisspråk är andra bebisar. Milo är så himla söt när han öppnar munnen allt vad han kan och försöker forma olika små ljud. Ibland funkar det och ibland inte. Vår lille pratkvarn. Jag är rätt bra på att snacka så fortsätter han såhär så får han iallafall någon egenskap från mig. I övrigt är han en liten kopia av F en liten Mini Fredrik. Det händer nya saker varje dag. Nu greppar han tag i saker med sina små händer. Inte minst greppar han tag i mammas hår så nu har jag bestämt mig för att klippa det. Det är mest i vägen nu och det blir nog inte mindre ivägen när Milo blir starkare.


Det blev lite ändrade planer idag så efter att ha pluggat hela förmiddagen så begav jag och Milo oss till mormor och morfar. Jag behövde få bakat lite smått till dopet så jag fick armarna fria ett bra tag när de tog hand om Milo. Tackar för det världens bästa mormor och morfar. Vi bakade chokladbullar och busade med vovven i trädgården. Milo myste i solskenet och kikade på när Windy spelade lite fotboll. Det har varit en mysig dag och som vanligt när man har varit hos Milos mormor och morfar får man med sig middagsmat och nybakat bröd hem :)








Ja, det var en fin dag och jag bara älskar detta väder. 24 grader stod termometern på idag vilket är helt underbart. Jag fick till och med lite färg idag när jag satt i solen. Märkligt att det vissa år nästan kan vara snö i mitten av oktober medan det som i år nästan är sommarvärme. Milo och jag tackar för idag och ger oss in på mormor Ingers hemmagjorda köttbullar! :)

/ K & M

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad fint du skriver om oss!
kram mamma

Kristin Moser sa...

Ni är fina ju! :)