torsdag 27 oktober 2011

Titta han snackar! :)




Det är en riktig liten snackefarbror vi har fått. Man kan ju undra vem han fått det ifrån, jag pratar ju inte hela tiden eller så...

Att prata mycket med sina barn när de är såhär små tror jag är viktigt för deras språkliga utveckling. Ju fler ord de hör, desto fler ord lär de sig prata! På tal om att prata mycket så kom jag ock tänka på hur det var när jag var yngre. Jag har alltid skött skolan men när jag gick i femman så höll jag och några andra ofta låda. Vi pratade i stort sett så fort läraren vände ryggen till och varje tillsägelse resulterade i ett streck. Ett streck innebar 10 minuters kvarsittning. När fredagen kom kunde det hända att jag hade samlat på mig ca 20 streck vilket skulle innebära en lång eftermiddag. Men när det väl kom till kritan så insåg läraren att han ville hem och hålla helg så det brukade räcka med att sudda ut lite på tavlan och samla ihop söndersmulade suddgummin i en kvart, haha! Den läraren jag hade då mötte jag för ett tag sedan när jag vikarierade på en skola. Jag var tvungen att fråga om han fortfarande körde med sina streck och skrattandes svarade han att det inte var aktuellt längre.

Idag kom F hem och hade lunchdate med oss och det är så mysigt. Jag hade fixat bullar från bageriet och F:s favoritpålägg: Ägg och kaviar! Minto var också framme och nosade på fikat. Något av en favorit hos denna kanin är RoyalGala- äpplen. Men när det kommer till valet och kvalet så är detta djur inte dum. Ganska snabbt insåg han vilket som var godast så varför skall man knapra på en äppleskrutt när man kan hugga in på en smarrig chokladboll?!





På besök idag kom morbror Micke, moster Annicka och Matte. Micke hade med sig en jättefin present till Milo som kommer bli ett startskott för hans innebandykarriär! En miniliten fatpipeklubba som han skall börja lattja med så fort han kan gå! ;). Dagen lider mot sitt slut och det är dags att gå iväg och skaffa en pumpa!
På återseende!


/ K & M




Inga kommentarer: