onsdag 5 oktober 2011

En nöjd mamma!






Jag är en nöjd mamma. En mycket nöjd mamma till och med. Nu efter man har fått barn så är jag faktiskt mer nöjd med mig själv än vad jag var innan jag fick barn. Mer nöjd än vad jag varit någonsin tidigare. Egentligen vet jag inte varför. Kanske har man kommit till en punkt i livet där man inser att det finns viktigare saker att fundera över än att gå och och oroa sig över små skavanker i utseendet. Man skall vara nöjd med hur man är skapt för varje person är unik och just du är fin som du är! Du är du, jag är jag och alla är vi unika på vårt eget vis. Det sägs att man måste vara nöjd med sig själv innan man kan börja vara nöjd med omgivningen. Detta är något jag verkligen tror på. Vi ser alla ut som oss själva och är man nöjd med sig själv så syns det!


Jag är väldigt nöjd med att jag snart har tagit mig igenom en högskoleutbildning och att alltså snart vara färdig lärare. Jag har pluggat nätter långa och lämnat in uppgifter i grevens tid men jag har klarat det. Jag har tre månader kvar innan jag kan säga att det skall dröja innan jag sätter mig i skolbänken igen. Dock skall jag sätta mina fötter i själva skolan för resten av min karriär. Jag kommer att ha skolan som arbetsplats och ha sommarlov i hela mitt liv. Höstlov, jullov, sportlov och påsklov. I läraryrket har man dock mindre ledigt nu än innan men för min del är jag glad så länge jag inte behöver jobba kvällar och helger. Det har jag gjort vad jag ska! ( två månader av mitt liv ).


Mest av allt är jag nöjd med att ha en familj. Jag har den finaste familjen jag någonsin kunnat önska mig. Jag har en underbar sambo, en underbar pappa till min pojke. Jag har ett barn, e tt eget litet barn. Bara där har jag allt jag någonsin kan önska.

Lyssna på denna fina låt som jag tycker säger så mycket...





/K

4 kommentarer:

Petra sa...

Aldrig läser jag ett dåligt inlägg av dig. Rysningar får jag i kroppen och ler gör jag. Önskar min blogg var hälften så bra som din! Du SKA vara väldigt nöjd med dig själv! Jag tycker du är fantastisk. Stor kram// Petra,Neo och Lyam

ENDENISE - Mamma till 2 i December sa...

Grattis, du blev en av finalisterna i veckansfoto. Kanske just ditt foto blir en vinnare. Du får självklart be dina läsare om hjälp att rösta. Men glöm inte att tala om att dom ska läsa reglerna för själva röstningen. Om inte annat, lycka till med ditt underbara foto :) Kram Denise

Kristin Moser sa...

Tack så mycket Petra! Fint skrivet av dig!:) Kramis

Kristin Moser sa...

Tack Denise! Kul att man blev en av finalisterna! Nu skall det röstas ;) Kram